بازبینی ایمنی اسپیس ایکس به خاطر اعتیاد رئیسش گل کشیدن الون ماسک داستان شد!

نیوزتل: سازمان فضایی آمریکا(ناسا) می خواهد قوانین ایمنی شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس را به سبب این که رئیس این شرکت در یک برنامه ضبط پادکست، ˮگلˮ مصرف کرده، مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، زمانی که ناسا به اسپیس ایکس(SpaceX) و بوئینگ(Boeing) اجازه ساخت فضاپیماهایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی را داد، این شرکت ها حتما انتظار این را داشته اند که این آژانس نگاه دقیقی به همه مسائل آنها داشته باشد.

به گفته واشنگتن پست، ناسا بررسی های ایمنی را برای هر دو شرکت انجام می دهد، چونکه بعضی از مقامات ارشد ناسا هنگامی که متوجه شدند مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در یک برنامه رادیویی گُل کشیده است، عصبانی شده اند.

در حالیکه ناسا به صورت خاص اعلام نکرده است که این بررسی مربوط به رفتار ماسک است، سخنگوی ناسا به واشنگتن پست گفته است که این بازنگری به منظور حصول اطمینان از تامین نیازهای ناسا در مورد موارد ایمنی و سلامت محل کار، همچون پیروی از قانون محیط کاری بدون دخانیات انجام میگردد.

همچنین “جیم برایدنستاین” مدیر ناسا اظهار داشته بود: فرهنگ و رهبری از بالا شروع میگردد.

بنابراین به نظر می آید هر دو اظهار نظر، چندان بی ارتباط به کار ماسک نیست، حتی اگر این بازنگری برای بوئینگ باز صورت گیرد.

در حالیکه بررسی های احیانا شدید و فشرده ناسا مقرر است سال آینده صورت گیرد، امکان دارد کمی واکنش بیش از اندازه به نظر برسد.

البته ناسا آغازین آژانس دولتی نیست که در ارتباط با اسپیس ایکس در نتیجه استعمال دخانیات توسط مدیر این شرکت سختگیری می کند. نیروی هوایی باز به نظر می آید به رفتار ماسک حساس شده است، چونکه استفاده از مواد دخانی غیرقانونی همچون ماریجوانا برای افرادی که دارای وجهه دولتی هستند، ممنوع می باشد.

جدا از رفتار ماسک در آن پادکست، محققان ناسا دلایل بسیاری برای تحقیق در مورد این دو شرکت دارند. چونکه این شرکت ها قراردادهای چند میلیارد دلاری را برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی بسته اند و هر دو باز از برنامه عقب هستند و به شکلی در انجام خواسته های ناسا شکست خورده اند.

اسپیس ایکس با سیستم چتر نجات فضاپیمای خود مشکل دارد، در حالیکه بوئینگ از مشکل نشت سوخت رنج می برد و در تعدادی از آزمایشات ایمنی کوتاهی کرده است.

اسپیس ایکس می خواهد تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ و بوئینگ در اوت ۲۰۱۹ هر کدام یک فضاپیمای حامل خدمه را به فضا پرتاب کنند.