تلفن همراه خویش را به میکروسکوپ تبدیل کنید

نیوزتل: یک شرکت فناوری، نوعی کیت عرضه داده است که می تواند تلفن همراه را به میکروسکوپ تبدیل کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، کیت های میکروسکوپی شرکت “یوهندی”(uHandy) می تواند تلفن همراه را به یک میکروسکوپ قدرتمند تبدیل کند.
این ابزار موسوم به “یوهندی دوئت”(uHandy Duet)، به راحتی قابل حمل است و امکان بزرگنمایی را فراهم می آورد. وزن لنزهای آن، ۱۱ گرم و میزان بزرگنمایی آن، ۶۰ برابر گوشی هوشمند است. این کیت، امکان بزرگنمایی را در چند ثانیه فراهم می آورد و دامنه دید آن، مانند دوربین های معمولی است.

برای دیدن نمونه ها در میکروسکوپ، به جای به کار بردن اسلایدهای سنگین، از استیکرهای سبک استفاده می گردد. با گذاشتن نمونه روی استیکر، امکان دیدن آن در میکروسکوپ فراهم می گردد.
در این میکروسکوپ، به جای استفاده از سرپوش نمونه، از استیکر نمونه گیری حبابی استفاده می شود؛ در نتیجه، موجودات ریز می توانند به راحتی در اطراف این محفظه کوچک حرکت کنند و مشاهده حرکت آنها برای کاربران، ساده خواهد بود.

یوهندی دوئت، دو لنز با منشأ نور و بزرگنمایی متفاوت دارد. با استفاده از لنز “لو- مگ”(Lo-Mag) می توان بافت را به دقت مشاهده کرد و با نصب لنز “های- مگ” (Hi-Mag)، امکان دیدن ساختارهای جزئی هم فراهم می گردد. این لنزها، مانند دو چشم قدرتمند عمل می کنند و امکان بررسی جهان میکروسکوپی را از کوچکترین تا بزرگترین ذره فراهم می سازند.
اپلیکیشن مربوط به این کیت، به کاربر اجازه می دهد همه موارد قابل مشاهده را به ترتیب بررسی کند. این اپلیکیشن که در هر دو سیستم اندروید و iOS کاربرد دارد، همه اطلاعات مورد نیاز را عرضه می دهد و با استفاده از آن، حتی می توان اندازه طبیعی نمونه ها را به دست آورد.

قیمت مجموعه کامل این کیت، ۱۲۹٫۹۵ دلار تعیین شده است.