توسط محققان کشور؛ داروی درمان کننده صرع و تشنج ساخته شد

نیوزتل: محققان کشور موفق به ساخت داروی درمان کننده قطعی صرع و تشنج شدند که گیاهی بوده و نیاز به تجویز پزشک دارد.

رضا مظلوم فارسی باف در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد طرح خود با عنوان داروی درمان کننده قطعی صرع و تشنج اظهار داشت: صرع تابحال هیچ گونه درمانی نداشته بر این اساس در صدد برآمدیم که برای نخستین بار داروی درمانی صرع و تشنج را اختراع نماییم.
وی اضافه کرد: برپایه تحقیقات انجام شده افرادی که مبتلا به تشنج و صرع هستند داروهایی مصرف می کنند که بیمار طی آن به این داروها وابسته می گردد و در طول عمر خود با عوارض شدید دارویی اعم از آلودگی شدید، تشنج های دائمی و صدمه های جدی روبرو می گردد.
مظلوم فارسی باف خاطرنشان کرد: داروهای تولید شده در سطح بین الملل تاکنون درمانگر نبوده اند بنابراین توانستیم نخستین داروی قطعی درمان صرع و تشنج را اختراع نماییم.
وی با اشاره به اینکه این دارو دارای گواهینامه ثبت اختراع از قوه قضائیه است، اظهار داشت: تست هایی روی بیماران مختلف مبتلا به صرع و تشنج دائمی و موقت در دانشگاه شهید بهشتی داشتیم که موفق شدیم این داروی ترکیبی و گیاهی را به تولید برسانیم.
این محقق با اشاره به اینکه این دارو می تواند در قالب شربت و قرص به تولید برسد، تصریح کرد: داروی درمان کننده قطعی صرع و تشنج با تجویز پزشک و با نسخه برپایه وزن و میزان بیماری صرع تجویز می گردد.
به گفته وی این دارو عوارض جانبی ندارد و ظرف مدت ۶ تا ۱۲ ماه، فرد مبتلا به صرع و تشنج را درمان می کند.
مظلوم فارسی باف خاطرنشان کرد: برای تولید انبوه این دارو نیاز به سرمایه گذار داریم که علاوه بر تولید آن در داخل بتوانیم به مرحله صادرات هم برسیم.
وی تاکید کرد: برپایه آمار اعلام شده به صورت مستقیم ۳۴۰ میلیون نفر بیمار نیازمند این دارو هستند و در سطح بین الملل و جامعه پزشکی جهانی فوق العاده مهم و تأثیر گذار است و تولید این دارو جزء تکنولوژی پزشکی برتر به حساب می آید.
به گزارش نیوزتل به نقل از مهر این مخترع در نمایشگاه اینوتکس، محصول خویش را ارائه کرد. این محصول دارای تأییدیه از امور پژوهشی علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، تأییدیه از پارک فناوری پردیس، تأییدیه از معاونت علمی و فناوری و مصوبه شورای عالی پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی است.