هجوم فعالان محیط زیستی به کارخانه تسلا در آلمان

به گزارش نیوزتل، روز گذشته معترضان به تغییرات آب و هوایی در آلمان به کارخانه گیگافکتوری تسلا در نزدیکی برلین هجوم بردند.
به گزارش نیوزتل به نقل از انگجت، اعتراض مذکور بخشی از تظاهرات ۵ روزه است که پیش از تصمیم گیری دولت محلی در رابطه با گسترش واحد تسلا برگزار گردید. درهمین راستا ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی از فعالان محیط زیستی انتشار یافته که خیلی از آنها به سمت ساختمان تسلا می دوند. این معترضان در ایام قبل جلوی کارخانه تسلا و در جنگل چادر زده بودند. علاوه بر آن روزنامه آلمانی Welt هم اعلام نمود حداقل یک فرد دراین میان مجروح شده است. بر اساس گزارش ها پلیس از اسپری فلفل و باتون برای متفرق کردن جمعیت استفاده و چند نفر را هم دستگیر کرد.
سخنگوی یکی از گروههای شرکت کننده در اعتراضات به نشریه ویرد اعلام نمود آنها موانع پلیس را پشت سر گذاشتند و وارد محوطه کارخانه تسلا شدند. لوسیا مندا از گروهDisrupt Tesla اعلام نمود: ۸۰۰ نفر وارد محیط کارخانه تسلا شدند. با این وجود پلیس محلی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام نمود فعالان محیط زیستی فقط وارد محوطه روبروی کارخانه شده اند. در پست پلیس آمده است: ما تابحال توانستیم از ورود آنها جلوگیری نماییم. این فعالان خواستار توقف گسترش کارخانه هستند و ساکنان محلی هم بشدت با آن مخالفند.

منبع: