آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در تبریز

به گزارش نیوزتل، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل، برگزار گردید.

به گزارش نیوزتل به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بامداد امروز ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، طی مراسمی با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز و تعدادی از معاونان و مدیران ایرانسل و شهرداری تبریز، توسعه همکاریهای این دو مجموعه مورد ارزیابی قرار گرفت و برنامه ریزی های لازم برای عملیات اجرائی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز با مشارکت شهرداری این شهر، بررسی گردید.
در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به کارهای ایرانسل در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری برای شهر تبریز پیش بینی شده و تلاش می نماییم که این پروژه، زودتر از موعد مقرر در قرارداد، تمام شود. با توسعه فیبر نوری در شهرها می توانیم به شرایطی برسیم که شهروندان برای تامین نیازهای خود، سفر داخل شهری کمتری داشته و از این طریق سبب کم شدن بار ترافیکی تبریز باشیم.
وی همین طور با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز، به توسعه نسل پنج تلفن همراه نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در امسال، ۳۰ سایت نسل پنج تلفن همراه در تبریز به بهره برداری رسیده و تا آخر سال، این تعداد، به ۳۵ سایت افزایش می یابد.
عباسی آرند در ادامه اظهار داشت: کلان شهر تبریز از جهت وجود زیرساخت نسل چهار و پنج شبکه تلفن همراه، ظرفیت مطلوبی دارد و در این زمینه از دیگر شهرها پیشتاز است. بر همین اساس، سال آینده، تعداد سایت های ایرانسل در تبریز، به دو برابر افزایش خواهد یافت.
در این جلسه شهردار تبریز نیز با اشاره به قرارداد توسعه فیبر نوری (FTTx) در این شهر اظهار داشت: در فاز اول پروژه فیبر نوری تبریز، حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تلاش می نماییم در فاز دوم که ۴۵۰ کیلومتر است، برای کسب وکارهای خانگی نیز خدماتی ارائه نماییم.
وی همین طور با اشاره به موضوع هوشمندسازی شهرها و ابراز خرسندی از کارهای ایرانسل در تبریز برای توسعه و هوشمندسازی این شهر، افزود: باید به سمتی حرکت نماییم که تمام ظرفیتهای خودرا به سمت تحقق منافع ملی سوق دهیم تا توسعه پایدار شتاب بیشتری بگیرد. راهکارهای ما در این زمینه ها، موقتی است ولی در دنیا، مسیرهای تسهیل یافته ای برای این معضلات وجود دارد که بر پایه هوشمندسازی انجام شده است.
پیش از این، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، طی مراسمی توسط رییس جمهوری راه اندازی شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب وکارها (FTTx)» شناخته می شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها» به بهره برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان اولین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همین طور در تاریخ ۲۲ مهرماه امسال، تفاهم نامه توسعه دسترسی فیبر نوری شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید.
همچنین ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲، موافقت نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل که تا قبل از این، خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال، همچون شبکه تلفن همراه نسل ۲ (۲G)، نسل ۳ (۴G)، نسل ۴ و ۴.۵ (۴G/LTE-A) و نسل ۵ (۵G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی سیم (WiMAX و TD-LTE) را به مشترکان خود ارایه داده بود، رسماً به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.