سرپرست ستاد آب و محیط زیست اعلام کرد؛ رتبه جهانی ایران در علوم و فناوری های آب

به گزارش نیوزتل، سرپرست ستاد توسعه دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اعلام نمود: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری آب در جهان را کسب کرده است.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، محمد همت سرپرست ستاد توسعه دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار داشت: داده های انتشار یافته در رتبه بندی سایماگو در سال ۲۰۲۲ که برگرفته از داده های اسکوپوس است؛ نشان داده است ایران در حوزه علوم و فناوری های حوزه آب در میان تمام کشورهای تولیدکننده علم جهان، در رتبه چهارم ایستاده است.
وی تصریح کرد: طی ۲۵ سال گذشته ایران توانسته است از نظر علمی بالاتر از کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، کانادا، فرانسه، روسیه، ژاپن، هلند، سوئد، سوئیس، نروژ و بسیاری دیگر از کشورها قرار گیرد.
همت ضمن اشاره به اهمیت داده های اسکوپوس در نظام رتبه بندی علم جهان، اظهار داشت: بر مبنای داده های این پایگاه معتبر جهانی؛ ایران در حوزه فناوری های حوزه آب در سال ۲۰۲۱ رتبه ششم جهان و در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را کسب کرده است.
سرپرست ستاد توسعه دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اضافه کرد: قرار گرفتن کشور در میان ۵ کشور برتر جهان در این حوزه، نشان دهنده رشد علمی قابل قبول ایران در این عرصه و همت بالای اساتید، فناوران و دانشجویان برای رشد و تعالی کشور است.
همت با اشاره به اینکه ایران هم اکنون در بیشتر حوزه‎ های علمی در جهان صاحب رتبه های برتر یا خوب است، بیان نمود: با عنایت به شرایط موجود و جریان قابل قبول تولید علم و توسعه فناوری در کشور میتوان اظهار داشت که از مرحله “توانستن” عبور کردیم و در خیلی از حوزه ها، دانشمندان، اساتید، دانشجویان و فناوران در اندیشه فتح قله ها هستند.
وی افزود: نقطه کانونی حرکت کشورها به سمت پیشرفت و اقتدار، فهم “توانستن” و باور واقعی به آن است. جوانان و اندیشمندان کشوری که توانستن خود در زمینه های علمی و فناوری را باور کنند، دروازه های پیشرفت را فتح خواهند کرد و افق های روشنی برای خود و کشور خواهند ساخت.