قاضی ارشد اتحادیه اروپا انوان کرد؛ انتظار موجی از دعاوی حقوقی از جانب غول های فناوری در اروپا

به گزارش نیوزتل، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا اعلام نمود: غول های دنیای فناوری احتمالا قانون جدید اتحادیه اروپا را که با هدف مهار قدرت آنها وضع شده از راه طرح شکایات مختلف به چالش می کشند.

به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، انتظار می رود شرکتهای فناوری آمریکا بزودی نخستین پرونده ها را در این حوزه تقدیم دادگاه کرده و اروپایی ها را به چالش بکشند.
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که در ماه نوامبر اجرایی شد، پلت فرم های آنلاین با بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر را بعنوان دروازه بان داده طبقه بندی می کند.
دروازه بان ها – شرکت هایی که دسترسی به داده ها و پلت فرم ها را کنترل می کنند – مشمول لیستی از بایدها و نبایدها هستند، همچون این که باید خدمات پیام رسانی خویش را با یکدیگر سازگار کنند ولی نباید پشتیبانی از محصولات و خدمات شرکتهای رقیب را در پلت فرم هایشان ممنوع یا مسدود کنند.
فهرست شرکت هایی که قانون مذکور برای آنها اعمال می شود مقرر است در تاریخ ۶ سپتامبر اعلام گردد و احتمالا شامل گوگل، متا، آمازون، اپل و مایکروسافت خواهد بود.
مارک ون در وود، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا اظهار داشت: کسانی که با این قانون و الزامات آن مخالف هستند، احتمالا ظرف چند ماه آینده شکایت خویش را در دادگاه عمومی لوکزامبورگ مطرح خواهند کرد. گفته می شود برخی شرکت ها مانند گوگل و اپل بشدت ضد این قانون رایزنی کرده اند.