سرمایه گذاری مرسدس برای ساخت کارخانه های تولید خودرو های برقی

نیوزتل: شرکت مرسدس میلیاردها دلار برای مدرن سازی کارخانه های خود در چین، آلمان و مجارستان طی سال های آتی سرمایه گذاری خواهدنمود تا خودرو های الکتریکی تولید نماید.

به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، مرسدس آلمانی درحال آماده شدن برای تولید انبوه خودرو های الکتریکی و کاهش آلایندگی هوا به سبب رفت و آمد خودرو های بنزینی و گازوئیل سوز است.
اتحادیه اروپا می خواهد انتشار گاز دی اکسید کربن توسط هر خودروی سواری را تا پایان این دهه نسبت به سال ۲۰۲۰ به نصف کم کند و بدنبال توافق بر سر سال ۲۰۳۵ برای پایان دادن به فروش خودرو های مصرف کننده سوخت فسیلی است.
مرسدس اعلام نموده که تا پایان دهه جاری و برمبنای شرایط بازار، آماده تولید خودرو های برقی خواهد بود. جورج برزر مدیر تولید شرکت مرسدس در این مورد اظهار داشت: “ما درحال سرمایه گذاری گسترده برای هر کارخانه و شروع کار هستیم. این سرمایه گذاری ها در کارخانه های پکن، رستات در آلمان و کسکمت در مجارستان خواهد بود.
این خودروساز طی ماه های آتی کار بر روی کارخانه رستات را شروع خواهدنمود و نخستین مدل پلتفرم خودروی کوچک MMA را از سال ۲۰۲۴ تولید خواهدنمود. برزر اظهار داشت که تعداد مدلهای تولید شده خودرو های برقی در این کارخانه از هفت به چهار مدل کاهش پیدا می کند.
علاوه بر این، مرسدس برای نوسازی سیستم های رنگ آمیزی در سه کارخانه خود در آلمان، چند میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهدنمود. هدف از این نوسازی کاهش مصرف انرژی و آب و اتکای سیستم رنگ آمیزی به مصرف گازاست. مرسدس همین طور درحال بررسی توسعه کارخانه خود در ایالات متحده در توسکالوزا است.

منبع: