طرحی فناورانه و آینده نگر در کره جنوبی؛ حلقه سئول از چشم لندن جلو می زند!

نیوزتل: کره جنوبی در طرح موسوم به «حلقه سئول»، ساخت یک چرخ وفلک بزرگ را مد نظر دارد که انتظار می رود از چرخ وفلک های مشهور جهان پیشی بگیرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، چرخ وفلک های موسوم به «چشم لندن»(London Eye)، «فلایر سنگاپور»(Singapore Flyer) و چرخ وفلک های دیگری در سرتاسر جهان، چندین دهه است که توجه مردم محلی و گردشگران را به خود جلب کرده اند، اما کره جنوبی با برنامه ریزی برای ساخت بزرگترین چرخ وفلک بدون پره جهان که تا سال ۲۰۲۵ مقرر است مناظر خیره کننده ای را از پایتخت این کشور عرضه نماید، این امر را ارتقاء خواهد داد.
این طرح آینده نگر موسوم به «حلقه سئول»(Seoul Ring)، به لطف فناوری نوآورانه خود از ظاهر سنتی چرخ وفلک فاصله می گیرد.

این چرخ وفلک در یک محل سابق دفن زباله در «پارک هانول»(Haneul Park) ساخته خواهد شد که سازمان «دولت متروپولیتن سئول»(SMG) آنرا «دروازه ای به سئول» (Gateway to Seoul) می نامد. این سازمان در اطلاعیه ای که اوایل ماه جاری انتشار یافت، اظهار داشت: حلقه سئول نه فقط به عنوان یک مرکز سرگرمی عمل می کند، بلکه به یک مجموعه فرهنگی تبدیل می شود. علاوه بر این، محلی را برای برگزاری جشنواره ها، محتواها و برنامه های فرهنگی و گردشگری و مکانی برای ارتباط فراهم خواهدنمود.
سی ان ان گزارش داد که این چرخ وفلک بعد از ساخته شدن، ۵۹۱ فوت ارتفاع خواهد داشت. برای مقایسه می توان اظهار داشت که این چرخ وفلک، ۱۴۹ فوت بلندتر از چرخ وفلک موسوم به «چشم لندن» خواهد بود که ارتفاع آن ۴۴۲ فوت است. همچنین، حلقه سئول مقرر است بزرگترین چرخ وفلک جهان را در شاندونگ چین شکست دهد که ۴۷۵ فوت ارتفاع دارد.

بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که از مناظر «رودخانه هانگانگ»(Hangang River)، مرکز شهر سئول، «کوه نامسان»(Namsan Mountain) و «کوه بوکانسان»(Bukhansan Montain) دیدن کنند.
مکان مورد نظر فعلی، از بین تعدادی گزینه جایگزین شامل «جزیره نودول»(Nodeul Island)، «پارک یویدو»(Yeouido Park) و منطقه «جامسیل» (Jamsil) انتخاب شده که سازمان دولت متروپولیتن سئول از اکتبر گذشته درحال بررسی آنها بوده است، اما در نهایت پارک هانول برگزیده شد.
بر اساس گزارش ها، این چرخ وفلک میزبان ۳۶ واگن خواهد بود که هر کدام را می توان با ۲۵ نفر پر کرد.

دولت متروپولیتن سئول با متخصصان بین المللی معماری و مهندسی مشورت می کند تا مطمئن شود که حلقه سئول از نظر ساختاری، ایمن و سالم خواهد بود. در ساخت حلقه سئول، از فناوری های سازگار با محیط زیست استفاده می شود که با تغییرات آب وهوایی و اهداف پایدارسازی هم خوانی دارند. این در حالیست که سئول در نظر دارد طرح های زیرساختی پیشرفته تری را با مشارکت بخش خصوصی توسعه دهد.
انتظار می رود که حلقه سئول به عنوان نقطه عطف جدید شهر عمل کند، موقعیت جهانی و رقابت شهری آنرا افزایش دهد و در عین حال، اقتصاد محلی را احیا کند.

منبع: