دبیر ستاد توسعه زیست فناوری: سهم دریا از امنیت غذایی را افزایش دهیم تا اقتصاد کشور رونق گیرد

به گزارش نیوزتل، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری اظهار داشت: در صورتیکه سهم غذاهای دریایی در سفره مردم ۳ برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می گیرد.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد زیست فناوری، بر مبنای آمارهای موجود سهم غذاهای دریایی از سفره ایرانی ها یک ششم میزان استاندارد جهانی است و با وجود اهمیت غذاهای دریایی در سلامت مردم؛ هنوزسهم این غذاها در سفره های ایرانی ها ناچیز است.
صنعت شیلات یکی از صنایع استراتژیک است که این روزها بعنوان یکی از پایه های تأمین امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است. به اعتقاد کارشناسان، استفاده از فناوری در صنعت شیلات و آبزی پروری می تواند زمینه ساز تأمین امنیت غذایی شود و ضمن افزایش تولید و بهره وری به صیانت از ذخایر ملی کمک نماید.
در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درصدد افزایش سهم سفره ایرانی ها از غذاهای دریایی و ارزآوری قابل توجه این صنعت برای کشور است. کاری که با استفاده از ظرفیت و توان شرکتهای دانش بنیان و با کمک دانشگاهیان اجرایی می شود.
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در همین زمینه اظهار داشت: سوق دادن بحث امنیت غذایی از خشکی به دریا باید در کشور محور قرار گیرد. در صورتیکه سهم غذاهای دریایی در سفره مردم ۳ برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می گیرد.
وی اعتقاد دارد که این کار با کمک بخش خصوصی میسر است و نتایج آن به سود جامعه خواهد بود. چون هم به سلامت مردم کمک می نماید و هم ایران را از نظر تأمین امنیت غذایی در مقابل تغییرات اقلیمی مصون نگه می دارد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تکیه بر وجود ظرفیت گسترده دریا بخصوص در صورت پیوست فناوری برای بهره برداری از آن، اظهار داشت: در این میان ستاد مأموریت رسوخ فناوری در این حوزه و کاهش هزینه ها را به عهده می گیرد.

منبع: