دبیر ستاد توسعه نانو: ۴۰۰ پروژه نانویی برای صنایع انجام شد

به گزارش نیوزتل، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: تابحال شرکتهای دانش بنیان با صنایع مختلفی پروژه مشترک تعریف کرده اند که بر مبنای آمار حدود ۴۰۰ پروژه موفق را به کارفرماها و شرکای صنعتی خود تحویل داده اند.

دکتر عماد احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین آمار تولید و فروش شرکتهای نانویی اظهار نمود: بر مبنای آمار انتهای بهمن ماه، ۳۴۲ شرکت فناور در حوزه نانو توانسته اند یک هزار و ۴۲۸ محصول نانویی را وارد بازار کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به اینکه تا انتهای سال قبل این شرکتها ۱۱۱۱ محصول را وارد بازار کرده بودند، اظهار داشت: از نظر کمیت رشد مطلوبی داشته ایم.
به گفته احمدوند، مساله کمک به ورود محصولات دانش بنیان به بازار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در ستاد به این مورد توجه ویژه ای داریم و در چارچوب حمایت های توانمندسازی، کمک می نماییم تا شرکتها از سطح اثبات فناوری فراتر بروند به مرحله تولید و ورود به بازار برسند.
وی درمورد یکی دیگر از اهداف ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: هدف ما صرفا افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان حوزه نانو نیست بلکه باید کمک نماییم که شرکتهای موجود بزرگ تر و مؤثرتر شوند.
وی با تاکید بر این که در مواردی که یک شرکت، دارای یک فناوری پلتفرمی است و ظرفیت فنی برای افزایش تعداد محصولات مبتنی بر آن فناوری پایه را دارد، به توسعه سبد محصولاتش کمک می نماییم، اظهار داشت: همینطور کمک به ارتباط گیری شرکتهای دانش بنیان با صنایع موجود کشور و کوشش برای شناخت و حل چالش های صنایع، از دیگر مأموریت ها و اهداف ماست.
احمدوند اظهار داشت: با کمک سازوکاری که تحت عنوان شبکه تبادل فناوری در ستاد نانو ایجاد شده، شرکتهای دانش بنیان با صنایع مختلفی پروژه مشترک تعریف کرده و تابحال حدود ۴۰۰ پروژه موفق را به کارفرماها و شرکای صنعتی خود تحویل داده اند.

منبع: