پایانی غیرمنتظره برای آینده فناوری زاکربرگ بی سر و صدا متاورس را به خاک می سپارد؟!

به گزارش نیوزتل، بعد از آن که ایده ی ساخت متاورس و تأثیر انقلابی مورد انتظار از آن با شکست مواجه گردید، این دنیای مجازی بی سر و صدا حذف می شود تا سازنده ی آن بر روی هوش مصنوعی تمرکز کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از تریبیون، اگرچه هیچ بیانیه مطبوعاتی در مورد به پایان رسیدن عمر متاورس منتشر نشده است اما به نظر می آید مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، پذیرفته است که آنچه را که «آینده فناوری» می نامید باید به خاک بسپارد و این غول فناوری بر روی هوش مصنوعی تمرکز کند.
متاورس یک پلت فرم اجتماعی مجازی است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از عینک های مخصوص و هدست های حقیقت مجازی با یکدیگر در لحظه تعامل داشته باشند و همینطور در رویدادها و کنسرتهای زنده شرکت نمایند.
زاکربرگ که به آینده متاورس اطمینان داشت، زمان و پول خویش را بر روی این ایده سرمایه گذاری کرد، اما با راه اندازی و تبلیغات برنامه های هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی(ChatGPT) مشخص شد که اشتباه کرده است.
بیشتر بخوانید:
جهان مجازی متاورس کجاست؟
شرکت «Reality Labs» تمام پروژه های متاورس را بر عهده داشت و حدودا ۲۴ میلیارد دلار منابع به آن تخصیص داده شده بود اما این شرکت در سال ۲۰۲۲ ضرری ۱۳.۷ میلیارد دلاری داشت و بنابراین، از دست رفتن این ایده ی شکست خورده باید خیلی سخت باشد. این در شرایطی است که مدیر عامل متا برای تمرکز بر هوش مصنوعی مولد عجله دارد.
زاکربرگ در یک پست فیسبوکی نوشت: ما درحال ساخت یک مجموعه محصول سطح بالا در شرکت متا هستیم که بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز دارد تا کار خویش را در این حوزه به سرعت آغاز کند.
او نوشت: در کوتاه مدت، ما بر ساخت ابزارهای خلاقانه و رسا تمرکز خواهیم کرد. در درازمدت، ما بر روی توسعه شخصیت های هوش مصنوعی تمرکز می نماییم که می توانند به روش های مختلف به افراد کمک کنند.
باآنکه این شرکت به تولید هدست های حقیقت مجازی ادامه خواهد داد، اما این محصول حالا مختص بازاری خاص و بخصوص برای بازیکن های بازی های کامپیوتری خواهد بود.

منبع: