به دلیل تبلیغات هدفمند؛ فرانسه اپل را ۸ میلیون یورو جریمه کرد

به گزارش نیوزتل، ناظر حریم خصوصی فرانسه جریمه ای ۸ میلیون یورویی برای اپل وضع کرده است. این جریمه در ارتباط با تبلیغات شخصی سازی شده در فروشگاه اپ این شرکت است.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی های فرانسه (CNIL) در اطلاعیه ای اعلام نمود: تنظیم تبلیغات هدفمند در قسمت «تنظیمات» آیفون به صورت خودکار فعال بوده است. این درحالی است که چنین تنظیماتی برای فعالیت دستگاه لازم نبوده است. همینطور در بیانیه این سازمان آمده پرونده مذکورعلیه اپل که در ارتباط با ۲۰۲۱ میلادی است و شامل نسخه قدیمی سیستم عامل iOS می شود. گروه لابی گری که این شکایت را مطرح کرده اعتقاد دارد اپل در iOS14 قبل از آنکه کاربران اجازه دهند اپ های موبایل نصب شده روی آیفون شناسه های کلیدی برای تبلیغات هدفمند را جمع آوری کنند، به صورت شفاف رضایت آنها را دریافت نکرده است. اپل هم در اطلاعیه ای اعلام نمود: بخش Apple Search Ads بسیار فراتر از پلت فرم های تبلیغات دیجیتال دیگر عمل می کند و انتخابهای شفاف در رابطه با انتخاب تبلیغات شخصی سازی شده را در اختیار کاربران قرار می دهد.

منبع: