نیوزتل: شرکت اسپیس ایکس قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان موسوم به فالکون هوی(Falcon Heavy) را قبل از پرتاب مجدد آن در تاریخ اول نوامبر بعد از ۳ سال آزمایش کرد و روز گذشته (۲۷ اکتبر) آزمایش آتش ثابت خودرا انجام داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک بزرگ “فالکون هوی” متعلق به شرکت اسپیس ایکس برای نخستین بار در بیشتر از سه سال گذشته روشن شد.

اسپیس ایکس عصر پنجشنبه ۲۷ اکتبر از راه توییتر اعلام نمود که فالکون هوی آزمایش “آتش ثابت” خویش را روی سکوی ۳۹A در مرکز فضایی کِنِدی ناسا در فلوریدا به انجام رسانده است.

انجام آزمایش های آتش ثابت که در آن موتورهای مرحله اول یک موشک برای مدت کوتاهی مشتعل می شوند، در حالیکه وسیله نقلیه روی زمین باقی می ماند و به هوا بلند نمی گردد، یک آزمایش معمول پیش از پرتاب است.

اسپیس ایکس در توییت خود اعلام نموده است که تکمیل این نقطه عطف، فالکون هوی را در راه پرتاب مأموریت USSF-۴۴ برای نیروی فضایی ایالات متحده در روز سه شنبه ۱ نوامبر (۱۰ آبان) نگه می دارد.

ماموریت USSF-۴۴ چهارمین پرتاب فالکون هوی و نخستین پرتاب آن از ژوئن ۲۰۱۹ تابحال خواهد بود. این موشک بزرگ در این مأموریت، دو ماهواره را برای نیروی فضایی آمریکا به فضا حمل خواهد نمود که اطلاعات زیادی در مورد آنها یا اهدافشان فاش نشده است.

ژنرال استفان پردی، افسر اجرایی برنامه نیروی فضایی آمریکا برای دسترسی مطمئن به فضا اظهار داشت: این پرتاب حاصل سال ها تلاش یک تیم اختصاصی متشکل از افراد متمرکز بر مأموریت از سراسر نیروی فضایی ایالات متحده و اسپیس ایکس است. فالکون هوی یک عنصر مهم از قابلیت کلی پرتابی ما است و ما بسیار هیجان زده هستیم که برای این پرتاب آماده ایم.

گفتنی است که پنجشنبه روز شلوغی برای اسپیس ایکس بود، چون که این شرکت علاوه بر آزمایش آتش ثابت فالکون هوی، ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک خویش را هم با استفاده از یکی از موشک های “فالکون ۹” به مدار زمین پرتاب کرد.

پرتاب ماهواره های استارلینک که شامل فرود مرحله نخست موشک “فالکون ۹” در یک قایق بدون سرنشین در دریا بود، از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به پرواز درآمد. این چهل و نهمین مأموریت مداری اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود.