نیوزتل: یک شرکت نوپای ایتالیایی با تولید خودرو های برقی بدنبال تغییر فرهنگ استفاده از خودرو های مبتنی بر سوخت فسیلی است.

به گزارش نیوزتل به نقل از نکست وب، شرکت AEHRA که دفتر مرکزی آن در میلان قرار دارد، تنها استارت آپ خودرو های الکتریکی ایتالیا است.
این شرکت خودرا نه یک شرکت خودروسازی، بلکه یک شرکت انتقال انرژی توصیف می کند که خودرو های ساخت آن شبیه هیچ چیز دیگری نخواهند بود.
این شرکت درحال تولید دو خودروی الکتریکی لوکس – یک خودروی شاسی بلند و یک سدان – با طراحی آیرودینامیک و با بهره گیری از کربن فوق سبک است که وزن خودرو را می کاهد و به نوبه خود، برد و عمر باتری را نیز افزایش داده و به ۸۰۰ کیلومتر با هربار شارژ می رساند.
این شرکت در مورد فضای هدر رفته در خودرو های برقی موجود حساس بوده و بدنبال ساخت محصولاتی با فضای داخلی بزرگ تر است. AEHRA همین طور منتقد فقدان برندهای اروپایی مشهور و موفق در زمینه ساخت خودرو های الکتریکی است.
شرکت های ایتالیایی در حوزه طراحی انواع اتومبیل برای خودروسازان چینی مانند BAIC، Brilliance، Chery، FAW، Foton، JAC و SGM فعال می باشند. خودروساز چینی Silk-FAW هم اکنون مشغول ساخت خودرو های اسپرت هیبریدی و برقی لوکس در ایتالیا است و حالا AEHRA می خواهد از این مهارت در داخل ایتالیا استفاده نماید.
به گفته حازم ندا مؤسس و مدیر این شرکت «دانش بسیار زیادی وجود دارد. چرا هیچ شرکت مستقلی وجود ندارد که خودرو های برقی محلی را مورد استفاده و حمایت قرار دهد؟ این واقعاً یکی از دلیلهای اصلی است که به ما اعتماد به نفس برای پیشبرد محصولاتمان داد.»
فیلیپو پرینی، طراح ارشد سابق لامبورگینی، مدیر ارشد طراحی AEHRA است. استفانو مازتی از فراری رهبری بخش خرید و تدارکات AEHRA را بر عهده دارد.

منبع: