۲۱۵ تقاضای صنعتی در ارتباط با فناوری نانو دریافت شد

به گزارش نیوزتل، طی یک سال گذشته به کمک کارگزاران فناوری ۲۱۵ تقاضای صنعتی که با تولیدات یا خدمات حوزه نانو مرتبط بودند؛ دریافت و به شرکتهای دانش بنیان ارائه شد.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، صنایع عمران، نانومواد، نانوپوشش ها و صنایع پلیمری بیشترین سهم از تقاضاهای عرضه شده را به خود اختصاص داده اند. این اتفاق حاصل تلاش کارگزاران ترویج صنعتی است که در چارچوب تیم های تخصصی فناوری نانو با حضور در رویدادهای صنعتی، ضمن برقراری ارتباط، مشاوره و معرفی توانمندی های صنعتی فناوری نانو و راهکارهای نانوفناورانه صنعتی به مدیران و فعالان صنعتی، نسبت به جمع آوری و بررسی نیازها و مشکلات واحدهای صنعتی اقدام می کنند.
موضوعات مطرح شده از جانب مدیران و کارشناسان صنعتی در فرم های ثبت تقاضای صنعتی وارد و برای عرضه چاره و رفع مشکل مطرح شده با استفاده از فناوری نانو از راه برنامه ها و سازوکارهای مختلف موجود اقدام می شود.
بر اساس آمارهای ثبت شده صنعت عمران با ۳۴ درصد تقاضا در رتبه نخست نیازهای فناورانه قرار گرفته است. همینطور صنعت پلیمری با ۲۷ درصد و نفت، گاز، پتروشیمی و نانو مواد با ۱۵ درصد هم در بالای جدول قرار دارند.
طی یک سال قبل کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و رجوع حضوری در بخش های مختلف شهرک های صنعتی و سایر شرکت ها، در جهت ترویج صنعتی با حمایت ستاد نانو به صورت رودررو به معرفی توانمندی های صنعتی فناوری نانوی ایرانی و برنامه های حمایتی با هدف به کارگیری فناوری نانو در صنایع و معرفی ظرفیت ها و راهکارهای نانوفناورانه موجود پرداختند در این زمان ۱۸۲ بازدید از شرکتهای صنعتی و تولیدی مختلف توسط کارگزاران ترویج صنعتی ستا نانو صورت گرفت.
این افراد در واقع پل ارتباطی میان دانش و صنعت هستند و به تجاری شدن دستاوردهای فناورانه کمک می کنند. یکی از مهم ترین مأموریت های آنها توسعه بازار محصولات نانو فناوری ایران ساخت است. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از فعالیت این کارگزاران فناوری حمایت می کند.