آذرماه؛ نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ایرانی در بصره برگزار می گردد

به گزارش نیوزتل، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ایرانی در بصره در آذرماه با هدف صادرات هر چه بیشتر برگزار می گردد.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از بین تمام ابزارهای بازاریابی، نمایشگاه ها بیشترین کارکرد را در توسعه بازار دارند، نمایشگاه ها بازارهای آزمایشی محصولات جدید هستند بنا بر این به عنوان ابزار تحقیق درباره ی بازار عمل می کنند.
شرکت در نمایشگاه ها خصوصاً نمایشگاه هایی که در سطح بین المللی برگزار می شود؛ می تواند در کنار معرفی توانمندی های مجموعه های مشارکت کننده به افزایش حجم مبادلات تجاری آنها هم کمک نماید. به همین دلیل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با فراهم کردن امکان حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی؛ بازار این شرکتها را در دنیا توسعه دهد.
حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در «رویداد نمایشگاهی نوکاپ» در عراق هم یکی از این فرصت ها است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم گشته است و مجموعه های متقاضی می توانند ۹ تا ۱۸ آذرماه سال ۱۴۰۱ در این رویداد بین المللی حضور یابند و دستاوردهای خودرا به نمایش بگذارند.
نمایشگاهی که در بصره عراق با هدف «تبادل اطلاعات فنی و تجاری و گسترش مبادلات تجاری بمنظور توسعه مبادلات اقتصادی و مقایسه مصنوعات داخلی با فرآورده های خارجی بمنظور رشد کیفی اقتصادی و رقابت سالم»، «ایجاد زمینه مساعد برای معرفی آخرین پدیده های صنعتی و تکنولوژی»، «ایجاد تسهیلات لازم در راستای رشد بخش های مختلف اقتصادی بوسیله همکاریهای دو کشور»، «ایجاد زمینه مساعد برای نمایش کالاهای صادراتی جهت رشد و توسعه صادرات اینگونه کالاها»، «آشنائی بازدیدکنندگان عراقی با کالا و تکنولوژی ایرانی و انتخاب اصلح از میان آن ها»، «انعکاس نمایشگاهی سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی بوسیله مشارکت فعال بخش های اقتصادی در نمایشگاه ها» و غیره انجام می شود.
استان بصره به عنوان دومین استان راهبردی و مهم کشور عراق شناخته می شود. این شهر علاوه بر این که تنها شهر بندری این کشور شمرده می شود یکی از بارونق ترین شهرها در حوزه تجارت و تبادلات تجاری این کشور است. بنا بر این ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به این شهر می تواند مزایای اقتصادی و مالی زیادی برای آنها داشته باشد.

منبع: