تأمین نیروی یک نیروگاه در ژاپن با کود گاوی!

زیست گاز یا بیوگاز ساخته شده از کود گاوی، نیروی مورد نیاز یک نیروگاه تولید برق در ژاپن را تأمین می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، در حالی که جهان با افزایش بحران جهانی انرژی مواجه می باشد، بنظر می رسد نمی توان کار شگرفی دراین زمینه انجام داد که خیال بشر از این مساله آسوده شود. با این وجود، گاهی اوقات یک بارقه امید زنده می شود که می تواند کارساز باشد.
اکنون یک شرکت مستقر در کانادا در تلاش جهت استفاده حداکثری از ضایعات مزارع، به مفهوم واقعی کلمه دست خودرا کثیف می کند.
شرکت “آنرجیا”(Anaergia) شرکتی است که با بهره گیری از زباله های آلی در سراسر جهان، راهکارهای انرژی پاک ارائه می کند و الان یک نیروگاه بیوگاز با بهره بردن از کود گاوی، برای تولید برق تجدیدپذیر می سازد.
یک بیانیه مطبوعاتی فاش کرد که این نیروگاه در شهر کاسوکا در استان اوکایاما در ژاپن، برای شرکت ژاپنی موسوم به “تویو انرژی سلوشن”(Toyo Energy Solution) ساخته خواهد شد.
انتظار می رود این نیروگاه تولید حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن کربن دی اکسید ناشی از کود و سوخت های فسیلی را کم کند که برابر با حذف ۲۹۰۰ خودرو از جاده ها به مدت یک سال است.
“اندرو بندک” رییس هیئت مدیره و مدیرعامل “آنرجیا” می گوید: ضایعاتی مانند کود، جامدات زیستی فاضلاب و ضایعات مواد غذایی، دو سوم از انتشار گازهای گلخانه ای متان را ایجاد می کنند که یک گاز گلخانه ای ۸۵ برابر قویتر از کربن دی اکسید است. توقف این انتشار متان از ضایعات باید یک تاکتیک اصلی در مهار گرم شدن کره زمین باشد.
وی اضافه کرد: این نیروگاه جدید زیست انرژی نه فقط به ژاپن در کاهش انتشار متان از کود کمک می نماید، بلکه نیاز به گاز LNG برای تولید برق را نیز کم می کند. ما مشتاقانه منتظر ساخت نیروگاه های بیشتری در ژاپن با شراکت “تویو انرژی سلوشن” برای مساعدت با این کشور در دستیابی به اهداف خنثی سازی کربن هستیم.
۲۵۰ تن کود گاوی بی هوازی در روز از مزارع استان اوکایاما به عنوان بیوگاز برای سوخت یک سیستم ژنراتور ترکیبی حرارت و برق(CHP) استفاده خواهد شد.
هنگامی که این میزان کود وارد سیستم شود، حدود ۱.۲ مگاوات برق تجدیدپذیر پاک تولید خواهدنمود که این مقدار برق برای تامین برق حدود ۲۲۰۰ خانه در سال کافی است.
“یوشیمیتسو اوکادا” رییس شرکت “تویو انرژی سلوشن” می گوید: شرکت ما خوشحال است که بار دیگر با “آنرجیا” برای توسعه یک کارخانه بیوگاز جدید شریک شده است، برای اینکه ما آنها را یک شرکت پیشرو جهانی در این فناوری می دانیم.
وی اضافه کرد: ما مشتاقانه منتظر ساخت نیروگاه های بیوگاز بیشتری با “آنرجیا” هستیم تا انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم، انرژی تجدیدپذیر تولید نماییم و به ژاپن کمک نماییم تا سال ۲۰۵۰ به تولید صفر کربن برسد.

منبع: