نیوزتل: دو شرکت اروپایی با همکاری یکدیگر موفق به ساخت یک تانک رباتیک هوشمند متوسط شده اند که بتازگی کارایی خودرا در آزمایش ها به خوبی نشان داده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت “میلرم ربوتیکس”(Milrem Robotics) از کشور استونی و شرکت “کونگزبرگ دیفنس اند ایرواسپیس”(Kongsberg Defense & Aerospace) از نروژ یک تانک رباتیک هوشمند متوسط ساخته اند که در نخستین تمرین شلیک مستقیم خود موفق عمل کرده است.
این تانک رباتیک متوسط ​​بر اساس وسیله نقلیه زرهی رباتیک شرکت “میلرم” موسوم به “تایپ-ایکس”(Type-X) و مجهز به برجک محافظ شرکت “کونگزبرگ” موسوم به “RT-۴۰” به همراه یک توپ ۳۰ میلی متری “بوش مستر”(Bushmaster) است.
تمرین موفق شلیک مستقیم این تانک مقابل خودرو های ساکن و خودرو های زرهی که در هفته دوم ژوئن انجام شد، قسمتی از پروژه مشترکی به نام “نوردیک رباتیک وینگمن”(NRW) است که توسط این دو شرکت با هدف تولید یک ربات در میدان نبرد که نیازهای نیروهای ناتو و کشورهای شمال اروپا را برآورده می کند، پیگیری می شود.
در حقیقت هدف، ایجاد یک وسیله نقلیه رباتیک است که بتواند از تانک های جنگی اصلی و وسایل نقلیه زرهی پیاده نظام پشتیبانی کند و در عین حال قدرت آتش و قابلیت های تاکتیکی برابر و همسان با یک واحد زرهی را عرضه نماید.

بااینکه در آزمایش مذکور از یک توپ بوش مستر ۳۰ میلی متری استفاده شد، اما این تانک رباتیک می تواند توپ هایی تا ۵۰ میلی متر و همین طور موشک های ضد تانک و یک پهپاد متصل را برای انجام وظایف شناسایی با خود حمل کند.
این تانک همین طور دارای یک ماژول کنترل است که هوش مصنوعی را در خود جای داده و قادر به ناوبری و تشخیص موانع بصورت خودکار است. علاوه بر این، قابلیت هدایت غیرمستقیم دارد که امکان کنترل ازراه دور بهتری را در سرعت های بالاتر فراهم می آورد.

منبع: