در گزارش نیوزتل اعلام شد؛ پایگاه صادرات فناوری در دوحه راه اندازی می شود

نیوزتل: مدیرکل توسعه کسب وکار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری از راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در دوحه آگاهی داد.

روح الله استیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباب راه اندازی خانه نوآوری فناوری ایران در دوحه اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری با همکاری مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و بخش خصوصی ایرانی در کشور عمان و بخش خصوصی قطری در نظر دارد پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان را در دوحه راه اندازی کند.
مدیرکل توسعه کسب وکار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری اشاره کرد: این پایگاه برای شرکتهای ایرانی فرصتی را فراهم می سازد که با هدف ورود به بازار منطقه خلیج فارس نقش آفرینی کنند.
وی عنوان کرد: قبل از این پایگاه صادراتی توسط کارگزاران صادراتی برون مرزی همکار با معاونت علمی در کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، هند و لبنان ایجاد و درحال ارائه خدمات تجاری به شرکتهای دانش بنیان هستند.
مدیرکل توسعه کسب وکار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در ارائه فناوری های پیشرفته در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت به ویژه حوزه زیست فناوری و سلول های بنیادی، آب و انرژی و همین طور فناوری نانو – که طی سال های اخیر به ویژه مورد توجه دو کشور قطر و عمان بوده است- پیشنهاد داریم همکاریهای ایران – عمان و ایران- قطر در بخش علمی و فناوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: همکاری فناورانه ایران با قطر و عمان، با محوریت معاونت علمی و فناوری می تواند نتیجه خوبی برای شرکتهای دانش بنیان داشته باشد.
وی با اعلان اینکه شرکت های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی در این خانه های نوآوری و فناوری i-hit مستقر می شوند، اظهار داشت: امیدواریم با بهره گیری از این ظرفیت ها بتوانیم به شرکت های دانش بنیان کمک نماییم تا محصولات خودرا به کشورهای منطقه و دنیا صادر کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، از سال ۹۹ پروسه راه اندازی خانه های نوآوری و فناوری توسط معاونت علمی و فناوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفت. به این خانه های نوآوری و فناوری «iHiT» می گویند. این خانه ها در حقیقت با هدف ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تامین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی به وجود آمده اند تا شرکتها بتوانند به این واسطه محصولات خودرا به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند. ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، گرفتن استانداردها و مجوزهای فروش همچون اقداماتی است که به این شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در خانه نوآوری ارائه می شود تا روند صادرات با سهولت اجرائی شود. همین طور نشست های تجاری در این خانه ها با هدف انجام کارهای بین المللی در زمینه صادرات انجام می شود.

منبع: