حاکمیت سایبری در خارج از کشور -۲۰۵ ممنوعیت تبلیغاتی برای شرکتهای بدون نمایندگی در روسیه شروع می شود

به گزارش نیوزتل روسیه روز گذشته اخطار داد شرکت های بزرگ فناوری خارجی که تا آخر مارس دفتر نمایندگی در این کشور افتتاح نکرده باشند با ممنوعیت تبلیغاتی روبرو می شوند.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، قانون روسیه از جولای ۲۰۲۱ میلادی شبکه های اجتماعی خارجی بزرگ با بیشتر از روزانه ۵۰۰ هزار کاربر را موظف کرده دفتری در این کشور تاسیس کنند. در ماه نوامبر سال قبل میلادی راسکامنادزر (رگولاتور ارتباطات روسیه) لیستی از ۱۳ شرکت عرضه کرد که باید به صورت رسمی دفتری تاسیس کنند و در غیر اینصورت با ممنوعیت هایی روبرو می شوند. از آن زمان تابحال اپل و اسپاتیفای تمام ۳ اجبار تعیین شده توسط دولت این کشور یعنی ثبت حساب کاربری در راسکامنادزر، ایجاد راهی برای ارتباط مستقیم کاربران با شرکت و ایجاد دفتر نمایندگی را انجام داده اند. شرکتهای دیگر در این لیست شامل گوگل، متا پلتفرمز، توئیتر، تیک تاک و تلگرام هستند. روسیه سال قبل میلادی تمام این شرکت ها را به علت عدم حذف محتوای غیرقانونی جریمه کرد. وادیم سابوتین رئیس راسکامنادزر روز گذشته به کمیته سیاست گذاری اطلاعات و IT دوما اعلام نمود این آژانس دولتی آماده است با اقدامات اقتصادی و فناوری نسبت به نقض قانون واکنش نشان دهد. به قول او اولین تحریم ها ضد شرکت هایی که قانون را اجرا نمی کنند، در انتها ماه فوریه وضع می شود و شامل ممنوعیت تبلیغات است. درهمین راستا سرویس آنتی مونوپولی فدرال و بانک روسیه آماده اجرای این تحریم ها هستند.

منبع: