دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری پیشرفت های شایان توجهی داشته است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ایران اسلامی در سالهای اخیر در زمینه های علم و فناوری پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته که لازم است داشته های خویش را پررنگ تر نماییم.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی در نشست با رؤسای دانشگاه های سیستان و بلوچستان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت های علمی و فناوری این استان بصورت کارآمد بهره گیریم نیاز به یک برش ویژه کار فنی هستیم.
وی اضافه کرد: خوشحالم که ۱۹۱ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بهره گیری از ظرفیت های بومی این منطقه شکل گرفته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: سیاست ما این است که به ظرفیت های سیستان و بلوچستان با تشخیص خود استان دقت کنیم برای اینکه سند نقش جامعه علمی کشور با برش استانی می تواند مؤثر باشد.
وی بیان کرد: دنیا به سمت یک پازل یکپارچه در دانشگاه ها پیش رفته و اگر بخواهیم هم افزایی نماییم شاهد یک قدرت بزرگی در زمینه علمی و فناوری های خواهیم بود.
حجت الاسلام عاملی اظهار داشت: ما در همه حوزه ها نیازمند به تکنولوژی های جدید هستیم چونکه این فناوری ها یک نظام تحول ایجاد کردند و اگر به این امر اهمیت دهیم خواهیم دید در آینده چقدر قدرت ما افزایش پیدا خواهدنمود.
وی افزود: شرکت های کوچک با توان بالا به وجود آمدند که اگر از آنها بتوانیم به درستی استفاده نمائیم خواهیم توانست ظرفیت های سرمایه ای سیستان و بلوچستان را بالا ببریم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلان اینکه مسائل حوزه صنعت نباید به بیرون از استان منتقل شود و باید در داخل سیستان و بلوچستان از فناوری های بومی استفاده نماید اظهار داشت: باید کیفیت قوی داشته باشیم تا بتوانیم در سطح منطقه و جهان مطرح شویم علاوه بر این باید نوآوری را در ساخت های بومی استفاده نمائیم.