برای کنترل زمین های کشاورزی؛ پهپاد عمود پرواز تایلندی با بال های ثابت از راه می رسد

نیوزتل: شرکت تایلندی اچ جی رباتیکس از تولید پهپاد مستحکمی با بال های ثابت آگاهی داده که قادر به نشست و برخاست بصورت عمودی است.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، این پهپاد به سبب استفاده از بال های ثابت هم می تواند سریع تر پرواز کند و هم مسافت طی شده توسط آن در مقایسه با نمونه های مشابه بیشتر است.
مزیت دیگر این پهپاد این است که باوجود استفاده از بال های ثابت بصورت عمومی نشست و برخاست می کند و پس نیازی به باند پرواز و فرودگاه نیز ندارد. پهپاد مورد اشاره بر خلاف دیگر پهپادهای عمود پرواز فاقد تعداد زیادی ملخ، یا برخی تجهیزات مکانیکی سنگین و پیچیده است که سبب اضافه وزن و سنگین شدن آن می شود.
در انتهای بال ثابت این پهپاد و در بخش دم از دماغه ای خاص استفاده شده که خم شدن آن در حالت پرواز حرکت رو به جلو را تسهیل کرده و صاف قرار گرفتن آن سبب بلند شدن راحت عمودی می شود.
این پهپاد وتال نام دارد و برای کنترل زمینهای کشاورزی و نظارت و گشت زنی تولید شده است. طول بال این پهپاد ۱۳۰۰ میلی متر و بدنه آن از جنس فیبر کربنی است. وزن کل پهپاد مذکور به ۳.۸ کیلوگرم می رسد. دو موتور این پهپاد ازطریق یک باتری لیتیومی ۱۲ آمپری با قابلیت تعویض سریع تغذیه می شوند که بر اساس گزارش ها، یک دفعه شارژ آن برای ۶۰ دقیقه پرواز کافی است.
حداکثر سرعت پهپاد تایلندی به ۹۰ کیلومتر در ساعت می رسد و امکان حمل حداکثر ۸۰۰ گرم بار را دارد. حسگرها و دوربین های گوناگون بررسی محیطی را توسط این پهپاد تسهیل می کند.
با افزودن ماژول های نسل چهارم و پنجم برقراری ارتباط مخابراتی میان این پهپاد و ایستگاه زمینی از فاصله حداکثر هفت کیلومتری ممکن می شود. قیمت این محصول ۲۳ هزار دلار است.

منبع: