نیوزتل: تابحال محققان شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید ۴۰۲ محصول حوزه دارو و درمان شده اند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری، دارو و درمان با توسعه فناوری های ایران ساخت در راه توسعه یافتگی قرار گرفت. بر همین مبنا با پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، ۴۰۲ دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان به بازار داخلی تزریق و نیازهای این حوزه تأمین شد. محصولاتی راهبردی و حیاتی که جان و سلامتی مردم به تولید و تأمین آنها بسته است.
این محصولات که در نظام بهداشت و درمان کشور کاربرد دارند، تجهیزاتی گران قیمت هستند و واردات آنها بسیار هزینه زا است و بلافاصله با اعمال تحریم ها، جزء اقلام تحریمی وارد فهرست سیاه می شوند و این مورد جان مردم را تهدید می کند.
محصولاتی چون «چشمه های رادیواکتیو»، «کشت و بافت گیاهان دارویی»، «کشت و فرآوری گیاهان دارویی»، «گوشت ضد سرطان»، «محصولات کاربردی در درمان بیماری ها و بازسازی بافت های صدمه دیده»، «تولید پیوندهای حاوی سلول های اتولوگ با استفاده از سلول های بنیادی»، «تولید واکسن، دارو و کیت های تشخیصی»، «محصولات نو ترکیب و بیوسیمیلار»، «طراحی و ساخت پوست مصنوعی»، «تولید آنتی بیوتیک های خوراکی»، «تهیه انواع واکسن های انسانی و دامی»، «کیت های تشخیص آزمایشگاهی مخصوص انسان و دام» و غیره بخش کوچکی از محصولات تولیدی شده در این حوزه می باشد.
محصولاتی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اتکا به توانمندی های تخصصی و دانشی موجود در کشور ساخته شده اند و ظرفیت بالایی در تأمین نیازهای داخلی دارند و خیلی از آنها به علت کیفیت بالا راهی بازارهای جهانی هم می شوند.

منبع: