نیوزتل: آزمون آیلتس در دو نوع آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می‌شود و در آن مهارتهای اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ را می‌سنجند.

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های بین المللی و معتبر زبان انگلیسی است برای افرادی که برنامه ادامه تحصیل یا کار در جوامع انگلیسی زبان را دارند. این آزمون در دو نوع آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می‌شود و در آن مهارتهای اسپیکینگ،  لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ را می‌سنجند. آموزشگاه زبان پردیس تاک آماده است تا برگزاری آزمون تعیین رایگان تخمین مناسبی از سطح زبانی علاقه‌مندان به شرکت در آزمون آیلتس را فراهم آورد تا آنان بتوانند برآوردی از نمره خود در آزمون داشته باشند.

بخش رایتینگ در آزمون آیلتس

در رایتینگ آیلتس دو بخش وجود دارد و رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است. در بخش اول رایتینگ در آیلتس جنرال شما باید یک نامه بنویسید و در آیلتس آکادمیک باید اطلاعات بصری مانند جدول و یا چارت را توضیح دهید. بخش اول ۲۰ دقیقه طول میکشد و باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد.

در بخش دوم که در هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان است باید یک دیدگاه یا استدلال را در ۲۵۰ کلمه و در زمان ۴۰ دقیقه  توضح دهید.

بخش ریدینگ در آزمون آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس هم مانند رایتینگ در دو آزمون آکادمیک و جنرال متفاوت است.

در آزمون آکادمیک سه متن با سوالات مختلف وجود دارد. ولی در آزمون جنرال سه بخش در آزمون وجود دارد در بخش اول ۲ یا ۳ متن کوتاه وجود دارد و در بخش دوم دو متن دارد و بخش سوم ۱ متن دارد. تعداد سئوالات در هر دو آزمون ۴۰ سوال است.

بخش اسپیکینگ در آزمون آیلتس

اسپیکینگ در هر دو نوع آزمون آیلتس یکسان است و بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان میبرد. آزمون اسپیکینگ داری سه بخش است. بخش اول بخش introduction and interview  است، بخش دوم Long turn  است و بخش سوم هم Discussion  است.

بخش لیسنینگ در آزمون آیلتس

بخش لیسنینگ در آزمون های آکادمیک و جنرال مشابه است و دارای چهار بخش است که هر بخش ۱۰ پرسش دارد و پاسخ پرسشها به ترتیب در فایل صدا شنیده می‌شود. فایل صوتی ممکن دارای لهجه های گوناگونی مانند انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی، آمریکایی و کانادایی باشد.

علاقه مندان به شرکت در آزمون آیلتس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش آیلتس وبسایت آموزشگاه زبان پردیس تاک مراجعه کنند.