موتورسیکلتی جدید با الهام از موجودات دریایی و شاسی موشکی!

نیوزتل: یک شرکت موتورسیکلت سازی ویتنامی بتازگی از طراحی یک موتورسیکلت نوآورانه با الهام از ماهی ها پرده برداری کرده که شاسی آن از مواد مورد استفاده در ساخت موشک ها تولید شده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک شرکت موتورسیکلت سازی سفارشی ویتنامی به نام “Bandit۹” از موتورسیکلت جدید خود که بنظر می رسد از فیلم های علمی-تخیلی آمده است، رونمایی نمود.
نام این موتورسیکلت برگرفته از نام شرکت مهندسی بریتانیایی است که هواپیمای جنگنده “اسپیت فایر”(Spitfire) را در جنگ جهانی دوم ساخت.
این روزها خیلی از طراحی های مفهومی موتورسیکلت ها برای نمایش ظاهر آنها در آینده به نمایش درمی آید که می تواند جالب باشد، اما “Bandit۹” از چند جهت دیگر مورد توجه است.
خاصیت بارز “Bandit۹” در شاسی آن نهفته که از آلومینیوم ۷۰۷۵ تولید شده است که موادی است که به طور معمول در موشک ها و سایر کاربردهای دفاعی استفاده می شود. خریداران این انتخاب را دارند که برای کاهش وزن، بدنه را از جنس پلاستیک ABS یا از جنس فیبر کربن که سبک تر است، بپوشانند. بدیهی است که انتخاب فیبر کربن سبب می شود تا سرعت موتورسیکلت کمی بیشتر شود.

زیبایی این موتورسیکلت به لطف الهام گرفتن از “پرتو ماهیان” است. این موتورسیکلت دارای سیستم خنک کننده مایع و ۸ سوپاپ و یک موتور دوقلوی ۹۰۰ سی سی است که می تواند تا ۱۲۰۰ سی سی نیز ارتقا یابد.
نسخه ۹۰۰ سی سی گشتاور ۸۰ نیوتن متری در ۳۸۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و حداکثر سرعت آن به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می رسد، در صورتیکه نسخه ۱۲۰۰ سی سی آن گشتاور ۱۱۲.۵ نیوتن متری در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می کند و می تواند سرعت را تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برساند.
وزن این موتورسیکلت تقریباً ۲۱۶ کیلوگرم است و در صورت ارتقاء می تواند ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.
این موتورسیکلت همین طور دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی، سیستم اگزوز تولید شده از فولاد ضد زنگ است که می تواند به تیتانیوم ارتقا یابد و همین طور دارای یک صفحه نمایش LED سفارشی است.
این شرکت ویتنامی هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این موتورسیکلت ارائه نکرده است، بااینکه می گوید انتظار می رود نخستین تحویل آن در ماه دسامبر صورت گیرد.

منبع: