ساخت حداقل ۲۰۰ پایانه برای تاکسی های پرنده برقی توسط هیوندای

نیوزتل: شرکت ˮهیوندایˮ با همکاری یک استارتاپ بریتانیایی به دنبال ساخت بیش از ۲۰۰ ترمینال برای تاکسی های عمودپرواز برقی(eVTOL) با ۶۵ فرودگاه کوچک برقی جدید است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این دهه ممکنست دهه ای باشد که در آن حمل و نقل شهری در قالب تاکسی های پرنده عمودپرواز رواج یابد. با این وجود یک سوال مهم باقی می ماند؛ این تعداد زیاد از تاکسی های پرنده از کجا بلند می شوند و در کجا فرود می آیند؟
استارتاپ بریتانیایی “اوربان-ایر پورت”(Urban-Air Port) با همکاری شرکت “هیوندای” با توجه به این که سرمایه گذاری های بیشتری در بخش زیرساخت تاکسی های پرنده مورد نیاز است، می خواهد با ایجاد و راه اندازی نخستین فرودگاه شهری تاکسی های پرنده کاملاً عملیاتی جهان معروف به “ورتیپورت”(vertiport) به نام “ایر-وان”(Air-One) به سرعت بخشیدن به روند ایجاد زیرساخت های تاکسی های پرنده کمک نماید.
پیش بینی می شود که ارزش صنعت تاکسی های پرنده در ۲۰ سال آینده به یک تریلیون دلار برسد. با این وجود، امسال تنها سه درصد از سرمایه گذاری ها در این صنعت صرف ایجاد زیرساخت ها شده است. هدف این استارتاپ نیز مقابله با این مشکل عقب ماندگی زیرساختی است.
“ریکی سندو” بنیان گذار و مدیرعامل این استارتاپ توضیح داد: توافق با “هیوندای” برای توسعه بخش حمل و نقل هوایی شهری گامی بزرگ در جهت چشم انداز ما در حوزه نصب صدها ترمینال هوایی شهری در سراسر جهان و پشتیبانی از گسترش سریع حمل و نقل هوایی شهری است.
این استارتاپ، “ایر-وان” را کوچکترین فرودگاه جهان توصیف می کند و مدعی است که در پنج سال آینده بیش از ۲۰۰ نمونه از آنرا برای پاسخگویی به تقاضای جهانی خواهد ساخت.
این پروژه نشان میدهد که پیش از رواج تاکسی های پرنده، زیرساخت های گسترده ای لازم است. خوشبختانه شرکت های دیگر مانند استارتاپ آلمانی “لیلیوم”(Lilium) که سال قبل اعلام نمود درحال برنامه ریزی برای ایجاد یک “شبکه فرودگاهی” در فلوریدا با ۱۴ “ورتیپورت” است، نیز برای ساخت و توسه این زیرساخت ها سخت تلاش می کنند.
در عین حال، شرکت چینی “ای هنگ”(eHang) تصاویری از نخستین کارخانه کاملا عملیاتی تاکسی های پرنده در جهان را منتشر نموده است و این شرکت همین طور درحال توسعه یک “ورتیپورت” با الهام از یک درخت آفریقایی است.

منبع: