در گزارش نیوزتل اعلام شد؛ راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در ترکیه و عراق

به گزارش نیوزتل مدیرکل دفتر توسعه کسب وکار بین الملل معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: تا حالا ۵ خانه نوآوری و فناوری در کشورهای مختلف با هدف مقصد صادرات به وجود آمده و مقرر است در ترکیه و عراق نیز راه اندازی شود.

روح اله استیری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در سالهای اخیر راه اندازی خانه های نوآوری و فناوری (iHit: Iran house of innovation & technology) در کشورهای هدف صادراتی است. تا حالا در چین، روسیه، سوریه، کنیا و تهران خانه های نوآوری و فناوری افتتاح شده است.
مدیرکل دفتر توسعه کسب وکار بین الملل معاونت علمی و فناوری با اشاره به هدف از راه اندازی خانه های نوآوری و فناوری اظهار داشت: این زیرساخت در جهت تسهیل امر صادرات محصولات دانش بنیان است و دو سرویس اصلی به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.
وی با اعلان اینکه خدمات اصلی کمک کننده بوسیله خانه های نوآوری و فناوری به شرکت های دانش بنیان شامل خدمات نرم افزاری و سخت افزاری است، بیان کرد: خدمات سخت افزاری شامل نمایش کالا و دستاوردهای دانش بنیان در نمایشگاه عرضه محصولات، فضای کار اشتراکی، فضای کار اختصاصی، سالن جلسات و امکانات برگزاری جلسات B۲B است. خدمات نرم افزاری شامل بازاریابی، تحقیقات بازار، یافتن شریک تجاری، برگزاری دوره های آموزشی و منتورینگ و گرفتن استاندارهای و مجوزهای فروش بین المللی می شود.
به گفته وی، طی هفته آتی با سفر به عراق مقدمات راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در این کشور نیز با همکاری یکی دیگر از صندوقهای پژوهش و فناوری و یکی از شرکت های بزرگ فعال در بازار فراهم می شود.
استیری با اعلان اینکه جهت راه اندازی این خانه های نوآوری و فناوری نیز در افغانستان جدی بودیم و اقداماتی دراین زمینه انجام دادیم، اظهار داشت: حالا به سبب شرایط سیاسی و امنیتی این کشور، ایجاد i-hit به حالت تعلیق درآمده است.
به گفته وی همین طور در ۳ ماه آتی علاوه بر عراق درصدد هستیم خانه نوآوری و فناوری ایران را در ترکیه نیز ایجاد نماییم که دراین زمینه مذاکرات با صندوقهای پژوهش و سرمایه گذار بخش خصوصی شروع شده است.
مدیرکل دفتر توسعه کسب وکار بین الملل معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: این اقدامات باعث شده است زیرساخت خوب و مناسبی در عراق و ترکیه جهت راه اندازی خانه های نوآوری و فناوری با حمایت معاونت علمی و مشارکت بخش خصوصی برقرار شود.

منبع: