تولید نانوپودر با تجهیزات پیشرفته ایرانی

نیوزتل: پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان تجهیزات آسیاب گلوله ای سیاره ای را تولید کردند که می تواند نانوذرات کاربردی در صنایع مختلف را تولید نماید.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، حمیدرضا کمال آبادی فراهانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه شرکت ما در دو زمینه فعالیت دارد، اظهار داشت: ساخت تجهیزات مبتنی بر تکنولوژی نانو نظیر ادوات تولید نانوپودرها و مواد نانوساختار نخستین بخش فعالیت شرکت بوده و بخش دوم فعالیت ما تولید تجهیزات مربوط به صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع نیروگاهی است.
فراهانی اظهار داشت: این شرکت از سال ۱۳۹۳ فعالیت خودرا شروع کرد و در نیمه دوم همین سال دانش بنیان شد. یکی از تجهیزات شرکت ما آسیاب گلوله ای سیاره ای است که از آن برای تولید نانوپودرها استفاده می شود. در این تجهیزات گلوله هایی بصورت حرکت سیاره ای در جهت های مختلف به حرکت درآمده و با برخورد با مواد، ذرات ریزی را تولید می کنند.
وی اظهار داشت: طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی مانند تولید آسیاب گلوله ای سیاره ای، توربو میکسر و طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار و همین طور طراحی، ساخت و تعمیر مبدل های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای راهبردی مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم همچون تولیدات این شرکت است. با بکارگیری تعدادی از این دستگاهها می توان انواع نانومواد نظیر نانوپودرها، مواد نانوساختار، نانومواد آلیاژی و ترکیبات بین فلزی را تولید کرد.
به گفته وی، از آسیاب گلوله ای سیاره ای دوکاپه که یکی از محصولات پرفروش این شرکت بوده به آزمایشگاه های دانشگاه های معتبر داخل کشور عرضه شده و برخی شرکت های صنعتی و دارویی نیز از این تجهیزات استفاده می نمایند.
وی اشاره کرد: تعدادی از محصولات شرکت هم اکنون با استقرار در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) آماده سرویس دهی به متقاضیان است. با استقرار تجهیزات ساخت این شرکت در مرکز ICAN و سرویس دهی در این مرکز این فرصت فراهم شده تا علاوه بر تبادل فناوری بواسطه ارائه خدمات، حوزه های کاربری جدید دستگاهها شناخته شود.