نیوزتل: انتظار می رود وسایل نقلیه جنگی کاملا رباتیک ارتش ایالات متحده که از آنها بعنوان ˮارتش ارواحˮ نام برده می شود، در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شوند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، تصور کنید که درحال جنگ با چیزی هستید که سریع تر از هر انسان یا ماشینی که به جنگ اعزام شده است، برنامه ریزی، حرکت و قتل عام می کند.
بر اساس گزارش اخیر فوربس، نخستین نسل از خودرو های زرهی کاملا رباتیک ارتش ایالات متحده آزمایشات اولیه خویش را شروع کرده اند.
سرلشکر “راس کافمن” مدیر تیم نسل جدید عملیات ارتش ایالات متحده اظهار داشت: هنگامی که در تاریکی هستید و صدای حرکت این وسایل نقلیه را می شنوید و واقعاً نمی دانید آنها کجا هستند، سطح ترس افزایش می یابد. وقتی این ماشین ها را با ماشین های جنگی چند تنی که بی صدا و جادویی هستند، جفت می کنید، شبیه به “ارتش ارواح” می شوند.
ارتش آمریکا این سیستم ها را “خودروهای رزمی رباتیک”(RCV) می نامد و می خواهد سه نسخه از آنرا در جبهه های جنگ مستقر کند: نسخه سنگین به نام “RCV Heavy”یا “RCV-H”، نسخه متوسط به نام “RCV Medium” یا “RCV-M” و نسخه سبک به نام “RCV Light” یا “RCV-L”.
در واقع الان نمونه های اولیه نسخه های سنگین و متوسط ​​در حال آزمایش هستند و آزمایشات برای ساخت نمونه اولیه نسخه سبک هم همچنان ادامه دارد. اما در اواخر سال جاری و تابستان آینده سیستم های جدید RCV یک آزمایش عملیاتی را در مقیاس کامل در تگزاس اجرا می کنند و سپس با جمع آوری اطلاعات این عملیات آزمایشی، به سمت عرضه خدمت در سال ۲۰۲۳ پیش می رود.
این خودرو های زرهی بسیار پیچیده هستند و به باور آمریکا تردیدی وجود ندارد که کشورهای چین و روسیه هم درحال توسعه خودرو های رزمی رباتیک خود هستند، اما اشاره ای به آنچه از آینده این فناوری در ارتش ایالات متحده انتظار می رود، نشده است.
سرلشکر “کافمن” این خودرو های رباتیک را با ارتش سوم ژنرال “جورج اس پاتون” در جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است که در واقع یادی از واحدهای شناسایی آمریکایی است که در پشت خطوط دشمن مستقر شدند و اطلاعات مهمی را برای لشکرهای زرهی عرضه می کردند.
ارتش سوم پاتون با تانک های سبک، ماشین های زرهی، پای پیاده و با خودرو های جیپ با سرعت زیاد و بی سر و صدا حرکت می کردند. آنها بنابراین به “ارتش ارواح” مشهور بودند. حالا “RCV-L” هم احتمالاً خدمات مشابهی را به ارتش ایالات متحده عرضه می دهد.
سرلشکر “کافمن” در گزارش فوربز توضیح داد: ما همیشه می خواهیم نخستین تماس را با کوچکترین عنصر [دشمن] برقرار نماییم. این دکترین ماست. حالا چرا ما باید این کار را با یک انسان دیگر انجام دهیم؟ چرا این تماس با پهپاد یا یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین برقرار نشود؟
وی اضافه کرد: در حالیکه این ماشین های جدید، غیرقابل نفوذ، بی رحم و زیرک هستند، کنترل کننده های آنها در نزدیکی آنها خواهند بود. البته چونکه محدوده موثر کنترل از راه دور آنها به احتمال زیاد بیشتر از یک مایل(کمتر از ۲ کیلومتر) است.

منبع: