با مشارکت همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری منعقد شد؛ تفاهم نامه پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان با تاکید بر بومی سازی

نیوزتل: تفاهم نامه سه جانبه پشتیبانی از توسعه، تجاری سازی فناوری ها و تامین مالی شرکت های دانش بنیان با حمایت هزار میلیارد تومانی همراه اول منعقد شد.
به گزارش نیوزتل به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین امضا تفاهم نامه سه جانبه «حمایت از توسعه، تجاری سازی فناوری ها و تامین مالی شرکت های دانش بنیان» بین همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی و به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اجرا شد. طبق این تفاهم نامه قرار شد همراه اول و صندوق نوآوری و شکوفایی با مشارکت بانک تجارت به حمایت مالی، معنوی و فنی از شرکت های دانش بنیان معرفی شده از طرف مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اقدام نمایند. این حمایت ها با تاکید بر شرکت های دانش بنیان و در امتداد خرید کالای آماده و ساخت کالاهای مورد نیاز پروژه های تحقیق و توسعه مجموعه همراه اول صورت خواهد گرفت. محل اعتبارات لازم برای این حمایت ها از منابع داخلی بانک تجارت برمبنای سازوکار مندرج در تفاهم نامه همکاری فی درخلال بانک و صندوق نوآوری و بر حسب توافق همراه اول با شرکت دانش بنیان است. گفتنی است رایزنی ها و پیگیری های لازم در امتداد تسهیل و انعقاد تفاهم نامه مذکور توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، صندوق نواوری و شکوفایی و بانک تجارت از پاییز ۱۳۹۹ شروع و بعد از برگزاری جلسات کارشناسی گوناگون در تابستان ۱۴۰۰ منعقد شد. این تفاهم نامه می تواند فرصت های بسیاری برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، توسعه فرهنگ بومی سازی و تولید داخل در کشور بوجود آورد.

منبع: