استفاده از هیدروژن سبز برای تأمین سوخت هواپیماهای مسافربری

به گزارش نیوزتل یک شرکت تجاری تفاهمنامه ای را با چند شرکت هواپیمایی مسافربری در کانادا امضا کرده تا آنها برای تأمین سوخت خود از هیدروژن سبز استفاده کنند.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، شرکت یونیورسال هیدروژن می خواهد کیت ها و تجهیزاتی را بر روی هواپیماهای مسافربری نصب کند که استفاده از هیدروژن سبز را بعنوان سوخت در آنها ممکن کند.
کیت های مورد اشاره جایگزین مخازن سوخت جت و بخش هایی از موتورهای الکتریکی مگنیکس دومگاواتی این هواپیماها می شوند. البته با عنایت به بزرگی این تجهیزات ظرفیت مسافران هواپیماهای مسافربری مذکور کاسته می شود و بعنوان مثال یک هواپیمای ۵۶ نفره تنها قادر به حمل ۴۰ مسافر خواهد بود.
این هواپیماها با استفاده از سوخت هیدروژنی قادر به پیمودن مسیری حداکثر ۷۴۰ کیلومتری خواهند بود که معادل ۷۵ درصد مسیری است که آنها با استفاده از سوخت عادی طی می کنند. در عین حال مصرف هیدروژن سبز باعث می شود تا هیچ آلودگی محیط زیستی به وجود نیاید.
با ارتقای کیفیت و ترکیبات سوخت هیدروژن سبز هواپیماهای مذکور می توانند تا ۹۵ درصد از مسیر قابل سپری شدن با استفاده از هواپیماهای بنزین سوز را طی کنند.
قرار است برخی از شرکتهای هواپیمایی در ایسلند، اسپانیا و آمریکا هم قراردادهایی را در این حوزه جهت استفاده از هیدروژن سبز با شرکت یونیورسال هیدروژن منعقد کنند.