جف بزوس تا چند ساعت دیگر به فضا خواهد رفت بعلاوه فیلم

به گزارش نیوزتل جف بزوس، بنیانگذار آمازون، تا چند ساعت دیگر به فضا خواهد رفت.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، موشک “نیوشپرد”(New Shepard) شرکت بلواوریجین(Blue Origin) امروز، ۲۰ ژوئیه(۲۹ تیر) از غرب تگزاس به فضا خواهد رفت. طبق برنامه ریزی ها این موشک باید در ساعت ۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۷: ۳۰ تهران) پرواز خویش را آغاز کند.
بزوس با موشک خود تا ارتفاع ۶۶ مایلی(۱۰۶ کیلومتر) اوج خواهد گرفت. این ارتفاع ۱۳ مایل(۲۱ کیلومتر) بیشتر از ارتفاعی است که ریچارد برانسون در مسافرت خود به فضا در روز ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) طی کرده بود.
این پرواز نخستین سفر فضایی است که یک مسافر با پرداخت پول در آن حضور پیدا کرده است. پدر الیور دیمن(Oliver Daemen) ۱۸ ساله مبلغ نامشخصی برای حضور وی در این پرواز پرداخت کرده است. بزوس به همراه برادرش مارک و خانم والی فانک (Wally Funk) ۸۲ ساله به فضا خواهند رفت.
در این سفر جوان ترین و مسن ترین افرادی که تابحال به فضا رفته اند یعنی دیمن و فانک حضور دارند.
مسافران این موشک در روز دوشنبه در محل پرتاب حضور بهم رساندند و در حالیکه لباس فضانوردی خویش را پوشیده بودند به مصاحبه پرداختند. در این مصاحبه بزوس اعلام نمود که نگران نیستند و از چیزی نمی ترسند.
بزوس به سی ان ان اظهار داشت: ما می دانیم که این موشک ایمن است و اگر برای من ایمن نباشد پس برای هیچ کس ایمن نخواهد بود.
او در ادامه افزود که هدف این شرکت ساخت موشک های چندبار مصرف برای انتقال افراد به فضا است.
بزوس افزود: موشک ما ۱۵ پرواز موفق داشته است ازاین رو من نگران نیستم تنها هیجان زده ام.
بزوس از حضور برادرش در این پرواز ابراز شادمانی کرد و اظهار داشت: او بهترین دوست من است. ما با هم ماجراهای زیادی داشته ایم.
به گفته ی بزوس قابلیت مشاهده ی مستقیم این پرواز وجود ندارد اما آنها این سفر ۱۰ دقیقه ای را به صورت زنده پخش خواهند کرد. آنها در این سفر به مدت چهار دقیقه گرانش صفر را تجربه می کنند. بعد از پرتاب سه دقیقه طول خواهد کشید که تقویت کننده موشک از آن جدا شود. آنها سه تا چهار دقیقه در کابین شناور خواهند شد و سپس جاذبه آنها را به صندلی هایشان بازمی گرداند. سپس کپسول حاوی مسافران با یک چتر نجات به آرامی در صحرای تگزاس فرود می آید.
موشک شرکت بلواوریجین به یاد نخستین آمریکایی که ۶۰ سال قبل به فضا رفت یعنی آلن شپرد، نیو شپرد نام گرفته است. این موشک ۶۰ فوتی (۱۸ متر) کپسولی را در بخش بالایی خود حمل می کند. این کپسول ظرفیت شش مسافر را دارد. هر کدام از صندلی ها پنجره ای به سمت بیرون دارند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4