با بلیط ۱۲۵ هزار دلاری؛ بالن فضایی مسافران را به فضا می برد

به گزارش نیوزتل یک شرکت فضایی می خواهد مسافران را به وسیله یک بالن به استراتوسفر زمین ببرد. قیمت این سفر ۱۲۵ هزار دلار است و ۶ ساعت طول می کشد.
به گزارش نیوزتل به نقل از دیلی میل، بلیت های سفر به استراتوسفر زمین همراه شرکت «اسپیس پرسپکتیو» به قیمت ۱۲۵ هزار دلار عرضه شده است. حال آنکه این مبلغ در مقابل بلیت سفر بلواوریجین به مرز فضا به ارزش ۲۸ میلیون دلار بسیار اندک است. «اسپیس پرسپکتیو» با استفاده از بالن های فضایی عظیم و کپسولی بزرگ ۸ نفر را به استراتوسفر زمین در ارتفاع ۲۰ مایلی می برد. این سفر ۶ ساعت طول می کشد. البته مسافران فقط می توانند ۲ ساعت در استراتوسفر بمانند.
البته پیش از این ۳ سفر اول این شرکت به فضا به صورت خصوصی فروش رفته و پروازهای تجاری هم از ۲۰۲۴ میلادی شروع می شود. مسافران می توانند بعد از سوار شدن در یک کپسول مخصوص چشم اندازی ۳۶۰ درجه از زمین را تماشا کنند. جین پوینتر یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت فضایی می گوید: این سفر با سرعت ۱۲ مایل بر ساعت و به وسیله یک بالن فضایی به اندازه یک استادیوم فوتبال انجام می شود. طی سفر برای مسافران صبحانه سرو می شود و آنها می توانند در صندلی های خود استراحت کنند. همینطور داخل کپسول اینترنت به وای فای هم مجهز خواهد بود.

منبع: