ارتش روسیه درحال ساخت یک خودروی پرنده هیبریدی-الکتریکی

نیوزتل: روسیه درحال ساخت یک خودروی پرنده هیبریدی-برقی برای ارتش کشور خود است که پیش بینی می شود نخستین پرواز این خودروی پرنده در سال ۲۰۲۲ صورت گیرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، دنیای پرنده های عمودپرواز برقی(eVTOL) درحال بزرگ شدن است و با بیان اخیر روسیه در مورد نمونه اولیه یک خودروی پرنده مخصوص ارتش موسوم به “سیکلوکار”(Cyclocar) بنظر می رسد این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.
در بیانیه مطبوعاتی دولت فدرال روسیه(به زبان روسی) خاطرنشان شده است که مراحل بعدی ساخت این خودروی پرنده که شامل پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۲۲ است، با این امید که تولید آن تا سال ۲۰۲۴ شروع شود، مشخص شده است.
“سیکلوکار” در حقیقت یک هوانورد خودران هیبریدی-الکتریکی است که به لطف چهار پروانه چرخشی خود به جلو پرواز می کند.
این خودروی پرنده با حداکثر ظرفیت حمل بار ۶۰۰ کیلوگرم، امکان انتقال حداکثر شش مسافر را خواهد داشت.
گفتنی است که سال قبل یک نسخه از این خودرو در مقیاس کوچک با وزن تقریبی ۶۰ کیلوگرم با موفقیت آزمایش شد.
نمونه اولیه ای که سال آینده ساخته خواهد شد، نسخه کامل “سیکلوکار” با اندازه ۶.۲ در شش متر، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، برد ۵۰۰ کیلومتر، بدون هیچ نوع بال و با چهار چرخ ثابت برای فرود خواهد بود. این نسخه کاملاً برقی خواهد بود و نسخه هیبریدی آن بعداً عرضه خواهد شد.
از آنجائیکه “سیکلوکار” بسیار جمع و جور است و کنترل بسیار سریع رانش خودرا به شکل ۳۶۰ درجه ارائه می دهد، به آسانی قابل کنترل است. همین طور خصوصاً ساکت و بی سر و صدا خواهد بود، خصوصیتی که هنگام کار بر فراز مناطق شهری بسیار مفیدست.
“سیکلوکار” که برای اهداف مختلف تولید شده است، قادر خواهد بود بر روی سطوح با شیب ۳۰ درجه نیز فرود آمده و بر روی سطوح عمودی متصل شود.
برنامه این است که این خودروی پرنده برای مصارف غیرنظامی و نظامی همچون حمل و نقل هوایی شهری، عملیات جستجو و نجات، کارهای پلیسی، آتش نشانی، گردشگری، نقشه برداری، حمل و نقل در میدان جنگ و موارد دیگر در دسترس باشد.
علاوه بر همه این ها، خودرو های پرنده عمودپرواز همچون “سیکلوکار” برای پرواز راحت توسط کسی که بعنوان خلبان آنرا هدایت می کند یا توسط شخصی که از زمین آنرا کنترل می کند، ساخته می شوند.

منبع: