از سوی ستاد توسعه علوم شناختی؛ فراخوان ساخت الکترودهای عصبی منتشر گردید

نیوزتل: ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی فراخوان ساخت الکترودهای عصبی را منتشر نمود.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فراخوانی از شرکت های فناور و پژوهشگران فعال این حوزه برای طراحی و ساخت الکترودهای ثبت و تحریک سلول های عصبی ایران ساخت دعوت کرد.
این فراخوان برای تامین نیاز حوزه علوم و فناوری های اعصاب و شناختی، تولید الکترودهای عصبی ایران ساخت توسط شرکتها و مراکز پژوهشی که بتوانند نیازمندی های مراکز پژوهشی فعال داخل کشور در این حوزه را مرتفع کنند، اعلام شده است.
ویژگی های مورد نظر در این فراخوان، مبتنی بر نیازهای فعلی مراکز علمی در کشور است و طرح هایی که از این خاصیت ها برخوردار باشند، مورد پذیرش و بررسی قرار می گیرند.
یکی از مهم ترین خاصیت های تولیدات پیشنهاد شده در این فراخوان، خاصیت زیست سازگاری است که احتمال ایجاد مشکل برای بدن را به حداقل می رساند همین طور استواری مکانیکی و سبک بودن در کنار مقاومت در مقابل خوردگی از دیگر اولویت های طرح های ارائه شده محسوب می شود.
همچنین امکان تثبیت موقعیت بر روی بافت در صورت نیاز و سازگاری با سیستم های تجاری ثبت و تحریک موجود در داخل کشور و خصوصاً درگاه های اتصال، از موارد دارای اهمیت در طراحی و ساخت الکترودهای مورد اشاره است.
علاوه بر بررسی سابقه شرکت و هسته پژوهشی، جزییات خاصیت های ارائه شده و هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت الکترودها به همراه مبلغ پیش پرداخت مورد نظر برای شروع کار، مدت زمان آماده شدن و تحویل به ستاد و همین طور نحوه تضمین درباب اتمام پروژه نیز از اولویت های حمایتی است.
ارائه کنندگان طرح باید بتوانند مدارک کافی را برای انجام موفقیت آمیز آزمایش های الکتریکی و حیوانی با الکترود طراحی شده ارایه کنند. بعد از داوری اولیه پروپوزال های دریافتی، تیم های حاضر در مراحل بعد، باید در آزمایشگاه های علوم اعصاب مورد تایید و تحت نظارت کارشناسان ستاد، آزمایش های حیوانی مربوط به الکترودهای خودرا انجام دهند.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه دریافت کد اخلاق برای انجام آزمایش های حیوانی، حمایت و همکاریهای لازم را صورت خواهد داد.
براساس این فراخوان قسمتی از مبلغ مورد نظر قرارداد، بعنوان حسن انجام کار، بعد از ارائه شواهد آزمایش های الکتریکی و حیوانی مورد نظر به همراه اطمینان از بحث اتصال به سیستم های ثبت و تحریک تجاری موجود در کشور پرداخت خواهد شد.
شرکت های مهندسی و هسته های پژوهشی که در این رقابت حضور خواهند یافت، می توانند تا تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰، به ارائه پروپوزال های مجزا برای ساخت الکترودهای ثبت، تحریک، و یا هر دو مورد بوسیله سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام نمایند.
هرگونه پرسش درباب فراخوان طراحی و ساخت الکترودهای ثبت سیگنال های عصبی و تحریک سلول های عصبی باید به ایمیل گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارسال شود.

منبع: