خودروی خودران تسلا این دفعه به خودروی معاون کلانتر کوبید!

به گزارش نیوزتل یک خودروی تسلا که در حالت خودران بود به ماشین پارک شده ی معاون کلانتر در ایالت واشنگتن برخورد کرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ان بی سی، این دپارتمان در اطلاعیه ای اعلام نمود: در این تصادف هیچکس صدمه ندیده است اما خودروی متعلق به کلانتری شهر اسنوهومیش(Snohomish) صدمه جدی دید.
سیستم خودران تسلا برای کمک به راننده طراحی شده است اما به صورت کامل خودکار نیست. راننده ی این خودروی تسلا گفته که تصور می کرده ماشین به صورت خودکار حرکت می کند.
به نقل از پلیس محلی، این تصادف حوالی ساعت ۶: ۴۰ پس از ظهر در اسنوهومیش در شمال سیاتل رخ داد و خودروی تسلا که سبب این تصادف شد مدل ۲۰۱۵ Tesla S بوده است.
زمانی که خودروی تسلا به خودروی معاون کلانتر برخورد کرد وی در حال بررسی یک تصادف بود و ماشین را کنار جاده پارک کرده و چراغ های اضطراری آنرا روشن گذاشته بود.
دفتر کلانتری در اطلاعیه ای در فیس بوک گفته است: این اتفاق یادآوری خوبی برای این است که بدانیم شاید خودرو ها سیستم خودرانی برای کمک به راننده داشته باشند اما نمی توان به تنهایی به آنها اعتماد کرد که شما را از مقصدی به مقصد دیگر برسانند.
راننده ی خاطی جریمه شد. شرکت تسلا هم اکنون در وب سایتش نوشته است که قابلیت خودران خودروهایش نیازمند نظارت فعال راننده بوده و راننده باید دست هایش را روی فرمان نگه داشته و هر لحظه آماده ی کنترل خودرو باشد.
تصادف های زیادی رخ داده است که سیستم خودران در آن دخیل بوده همچون تصادفی مرگبار در سال ۲۰۱۸ و تصادفی که اخیرا جان دو نفر را گرفت.