مخبر دزفولی: دانش بنیان شدن کشاورزی اصلی ترین هدف سند امنیت غذایی است

به گزارش نیوزتل عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اگر قرار باشد در کشاورزی و غذای کشور انقلابی اتفاق بیافتد، کلید آن دانش بنیان شدن کشاورزی است.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، جلسه شانزدهم کمیسیون تدوین سند ملی دانش بنیان کشاورزی و غذا، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی رئیس این کمیسیون و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.
مخبر دزفولی عنوان کرد: لزوم دارد یکی از اصلی ترین اهداف سند این باشد که کشاورزی در یک دوره زمانی قابل قبول مثلاً ۲ یا ۳ برنامه، به کشاورزی دانش بنیان تبدیل و حداقل پلکان دانش بنیانی آن چیده شود.
رئیس کمیسیون دانش بنیان کشاورزی و غذا تاکید کرد: به علت وسعت و اهمیتی که این مورد دارد، امکان دارد یک رویکرد ابتکاری و انحصاری پیدا کند و باید این مورد بررسی و صدمه شناسی شود.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر قرار باشد در کشاورزی و غذای کشور انقلابی اتفاق بیافتد، کلید آن دانش بنیان شدن کشاورزی است. باید از اهداف تا راهبردها و اقدامات، برای علمی شدن این کار و فناورانه شدن این موضوع، وضعیت موجود و مطلوب تعریف شود.
مخبر دزفولی عنوان کرد: ارزش های بنیادین یاد شده در پیش نویس سند برگرفته از قرآن کریم، روایات، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قانون اساسی و اسناد بالادستی است.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال که به بحث تنوع غذایی و ارزش های تغذیه ای و علمی پایبندی داریم باید این ارزش ها به بنیان های دینی و آموزه های اسلامی خودمان هم پیوند زده شود.
رئیس کمیسیون دانش بنیان کشاورزی و غذا با اشاره به اینکه لازم است بخشی از آموزه های اسلامی را به اهداف سند افزوده شود، تصریح کرد: همه می دانیم که اسراف بد است و غذا باید حلال باشد، بنابراین این موارد باید در اهداف سند مطابق با اهداف اسلامی ایرانی کشورمان عنوان شود.

منبع: