نخستین صداهای ضبط شده از مریخ منتشر گردید

نیوزتل: مریخ نورد ˮاستقامتˮ ناسا نخستین صداها از مریخ شامل صداهای وزش باد را ضبط کرده و آنها را به زمین فرستاد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ان بی سی، نخستین صوت از اینگونه اصوات در روز دوشنبه منتشر گردید به همراه ویدیویی جدید و غیرعادی که فرود و نشستن مریخ نورد را نشان می داد. این تصاویر پیچیده ترین تصاویر گرفته شده از مریخ هستند و تصاویری دیده نشده از مریخ نورد هنگام فرود نشان می دهند. توماس زوبرچین (Thomas Zurbuchen) از مدیران بخش ماموریت علمی ناسا می گوید: با این تصاویر و صداها شما می توانید در نزدیک ترین حالت به مریخ قرار بگیرید بدون آنکه نیاز باشد لباس فشار بپوشید.
این صداها به وسیله ی دو میکروفون تعبیه شده روی “استقامت” ضبط شده اند. در یکی از آنها صدای ضعیف وزوز در پس زمینه شنیده می شود که دیو گروئل(Dave Gruel) مهندس اصلی دوربین ها و میکروفن “استقامت” اظهار داشت که از خود مریخ نورد است اما حدود ۱۰ ثانیه بعد میکروفن صدای ضعیفی از وزش باد را ضبط کرد. این صدا نخستین صدای ضبط شده ی سطح مریخ است.
گروئل روز دوشنبه اظهار داشت: تصور کنید روی سطح مریخ نشسته اید و به صدای محیط گوش می کنید. جالب و زیباست. گروئل افزود: مریخ نورد هنگامی که ماموریتش را شروع کند نیز به ضبط صداها ادامه خواهد داد و ما با تاکید بر این تجهیزات صداهای فوق العاده ای ضبط خواهیم کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: