ایلان ماسک: میمون ما می تواند بازی کامپیوتری انجام دهد!

به گزارش نیوزتل به نظر می آید شرکت نورالینک(Neuralink) متعلق به ایلان ماسک(Elon Musk) که روی تراشه های ایمپلنت ارتباط مغز و کامپیوتر کار می کند، شروعی قوی داشته است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، ایلان ماسک در برنامه ی “Good Time Show” اظهار داشت که ما حالا میمونی داریم که تراشه ای بی سیم در جمجمه اش قرار دارد و می تواند با استفاده از مغزش بازی های کامپیوتری انجام دهد!
وی ادامه داد: چیزی که می خواهیم بفهمیم این است که آیا میمون ها می توانند با یکدیگر بازی “پونگ” انجام دهند. اگر بتوانند بسیار جالب خواهد بود.
شرکت “نورالینک” سال هاست که رابط های عصبی را بر روی حیوانات آزمایش می کند و در فیلمی که سال قبل منتشر گردید نشان دادند که در حال کار روی یک خوک به نام گرترود(Gertrude) هستند.
در آن ویدیو نورالینک نشان داد که می تواند با استفاده از تراشه ای با سیم در مغز حیوان فعالیتهای آنرا ثبت و پیش بینی نماید.
اما ماسک می گوید: در پروژه ی میمون هایی که بازی کامپیوتری می کنند از تراشه ای بی سیم استفاده شده است که به حیوان کمک می نماید یک رابط الکتریکی را تنها با استفاده از مغز خود کنترل کند. او از وجود تراشه احساس ناراحتی نمی کند و ظاهری عجیب هم ندارد و شما حتی نمی توانید محل قرارگیری این تراشه را ببینید. این تراشه بی سیم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چونکه می تواند مشکلات ناشی از بیرون ماندن سیم ها که منجر به عفونت می شود را رفع کند.
اندرو جکسون(Andrew Jackson)، استاد علوم اعصاب دانشگاه نیوکاسل(Newcastle)، سال قبل به اینسایدر اظهار داشت: “اگر شما بتوانید چیزی را برای آزمایش استفاده کنید که احتیاج به گذر سیم از راه پوست نداشته باشد، می توانید به راحتتر بودن حیوانات کمک کنید.