عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان : یک واکسن دیگر کرونا بزودی در ایران وارد فاز بالینی می شود

عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان برکت از ورود یک پلت فرم دیگر واکسن زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در فاز بالینی اطلاع داد.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، حسن جلیلی امروز در وبینار «بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و عرضه توانمندی کشور ایران در تولید آن» که به صورت آنلاین در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، کارهای تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن کرونا را انجام می دهد که تست انسانی آن روز سه شنبه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه حال سه داوطلب خوب است و مشکل خاصی ندارند، اظهار داشت: زیر ساخت ها و سایت مورد نظر برای تولید واکسن به همت جوانان داخلی فراهم گشته است.
عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان برکت با اشاره به اینکه دستگاههای سایت واکسن خریداری شده است، اضافه کرد: فاز نخست این سایت مورد بهره برداری قرار گرفته و فاز دوم آن که شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاههای تولید واکسن است هم تا اواخر دیماه ۲۶دی نصب خواهد شد.
جلیلی ضمن اشاره به افزایش میزان تولید واکسن با راه اندازی این سایت افزود: با راه اندازی این فاز، ظرفیت تولید به ۱ تا ۲ میلیون دُز در ماه خواهد رسید.
به گفته وی، کار تکمیل فاز ۳ این پروژه هم شامل ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته پیش شروع شده و تا اوایل اردیبهشت سال آینده تکمیل می شود، در چنین شرایطی، ظرفیت تولید به بیشتر از ۱۰میلیون دُز در ماه خواهد رسید.
عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان برکت اضافه کرد: پلت فرم های دیگری از جانب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست بررسی می باشد به صورتی که یکی دیگر از پلت فرم های واکسن تا چند ماه آینده وارد فاز مطالعات بالینی خواهد شد.

منبع: