دستاورد دانش بنیان ها از تجهیزات کاربردی صنعت برق محافظت می کند

نیوزتل: یکی از شرکت های فناور با هدف بهره مند کردن صنعت برق از توانمندی دانشی خود مبادرت به طراحی و تولید تجهیزات کاربردی این حوزه کرد.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان از سال ۷۱ با هدف ارائه خدمات تعمیر و نگهداری سیستم های مخابرات و تله متری مراکز دیسپاچینگ ملی برق ایران و دیسپاچینگ در تهران کار خودرا شروع کرد. این شرکت طی سال ها بعنوان یک مجموعه فناور در حوزه دیسپاچینگ، تله متری، اسکادا و مخابرات در صنعت برق (تولید، انتقال، توزیع و دیسپاچینگ) فعالیت کرد و توان اجرای پروژه های مخابرات و اتوماسیون صنعتی در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، آب و صنایع حمل و نقل ریلی را دارا است.
به گفته قاسم کرمی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، اجرای پروژه بصورت EPC در حوزه های اتوماسیون، دیسپاچینگ و مخابرات صنعتی، طراحی و توسعه نرم افزارهای صنعتی بویژه نرم افزارهای دیسپاچینگ در حوزه مدیریت انرژی، طراحی و تولید تجهیزات تله متری، دیسپاچینگ و مخابراتی، طراحی و تولید فیلترهای حذف هارمونیک صنعتی و انواع رآکتورهای هسته هوایی و آهنی و خدمات پیشگیرانه و بهره برداری از سیستم های اتوماسیون، دیسپاچینگ و مخابرات صنعتی همچون زمینه های فعالیت شرکت ما است.
وی در توضیح کاربرد مراکز دیسپاچینگ، اظهار داشت: برای کنترل هر شبکه قدرت، به یک سیستم دیسپاچینگ نیاز است تا راهبری سیسـتم قـدرت را انجـام دهـد. بـه علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت سیستم کنترل آن باید قابلیت اطمینان بسیار بالایی داشته باشد و احتمال وقـوع خرابی در آن ناچیز باشد و همین طور اطلاعات به سرعت بین مراکز و تجهیزات شـبکه منتقـل شـود. مراکز دیسپاچینگ ما ایمنی بالایی دارند.
این فعال فناو افزود: انواع باتری شارژرهای خطی از ولتاژ ۲۴ تا ۱۱۰ ولت و جریان ۱۰ تا ۲۰۰ آمپر، نرم افزار اتوماسیون پست با قابلیت پشتیبانی منطبق با استانداردهای جهانی، مالتی پلکسرهای کاربردی در این صنعت و تولید و تامین انواع راکتورهای هسته هوایی و آهنی و غیره از محصولات تولیدی است که در شرکت طراحی شده است.
این فعال دانش بنیان بیان کرد: تامین همه تجهیزات مخابراتی فیبرنوری، تامین سیستم های مراکز تلفن اختصاصی دیسپاچینگ با امکان ایجاد ارتباط تصویری و تاییدیه شرکت مدیریت شبکه برق ایران و تامین رله های حفاظتی از شرکت های معتبر اروپایی از دیگر خدمات شرکت ما به صنعت برق است.

منبع: