ماهواره های اسپیس ایکس دیگر مزاحم ستاره شناسان نمی شوند

نیوزتل: پرتاب صدها ماهواره توسط اسپیس ایکس به فضا برای عرضه خدمات اینترنت سبب اعتراض ستاره شناسان شده بود، اما این شرکت با استفاده از یک لایه پوششی این مشکل را حل کرده است.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، با اینکه پرتاب صدها ماهواره استارلینک توسط شرکت اسپیس ایکس به فضا برای عرضه خدمات اینترنت در نقاط دورافتاده کره زمین با استقبال روبرو شده، اما این اقدام در بین ستاره شناسان و علاقمندان به رصد شبانه فضا مخالفان جدی دارد.
این افراد می گویند صدها ماهواره استارلینک سبب آلودگی بصری فضا می شود و درخشش بدنه ماهواره های اسپیس ایکس سبب می شود که علاقمندان نتوانند شب ها به خوبی ستاره ها و سیارات را رصد کنند. با عنایت به تعداد بسیار بالای ماهواره های مذکور این مشکل به شکل جدی برای علاقمندان به ستاره شناسی مشکل بوجود می آورد.
به دنبال تشدید اعتراض ها به اسپیس ایکس، این شرکت اعلام نموده که از یک پوشش تیره برای پوشاندن ماهواره های براق خود بهره برده تا از درخشش شدید شبانه آنها و ایجاد مزاحمت برای ستاره شناسان جلوگیری شود. این انتقادها به خصوص از ماه می گذشته شدت یافت که اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اسپیس ایکس را روانه فضا کرد.
انتظار می رود اسپیس ایکس در آینده تعداد بیشتری از ماهواره های خویش را با این پوشش ضدانعکاس بپوشاند تا از درخشش شدید آنها در شب و ممانعت از رصد سایر ستاره ها و سیارات جلوگیری شود.

منبع: