موافقت ایلان ماسک با اعزام ماجراجوی معلول فرانسوی به فضا

نیوزتل موافقت ایلان ماسک با اعزام ماجراجوی معلول فرانسوی به فضا
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر هیچکس پوشیده نیست که “ایلان ماسک” بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فضایی خصوصی “اسپیس ایکس”(SpaceX) برنامه های بلند پروازانه ای برای خود در عرصه فضا دارد. در واقع این کارآفرین میلیاردر می خواهد انسان ها را در آینده نه چندان دور به مریخ بفرستد و حتی موجبات سکونت آنها را در آنجا فراهم آورد.
حالا به نظر می آید او هدف چشم گیر دیگری را به لیست کارهای خود اضافه کرده است؛ ارسال یک فرد معلول ماجراجو به فضا.
این اتفاق در شبکه اجتماعی توییتر رقم خورد، وقتی که “فیلیپ کرویزون” ورزشکار و ماجراجوی معلول فرانسوی در یک توییت به “ماسک” اظهار داشت: مرا به فضا بفرست تا یک مرتبه دیگر نشان دهم که همه چیز ممکن است!
وی نوشت: سلام ایلان ماسک، من یک ماجراجوی معروف فرانسوی بدون دست و پا هستم! مرا به فضا بفرست تا یک مرتبه دیگر نشان دهم که همه چیز ممکن است!
“کرویزون” همینطور تصاویری از چتربازی، غواصی، رانندگی با ماشین مسابقه و شنای خویش را فرستاد که نشان می داد وی کاملا یک فرد ماجراجو است.
به نظر می رسید “ماسک” از پیشنهاد “کرویزون” به هیجان آمده است، چون که در پاسخ وی نوشت: روزی ما شما را با موشک “استارشیپ” به پرواز در خواهیم آورد.
آیا این بدان معناست که ماسک می خواهد “کرویزون” را به مریخ بفرستد یا به یک سفر سریع به ایستگاه فضایی بین المللی اکتفا می کند؟
یک جستجوی سریع در گوگل در مورد این ورزشکار رزومه قابل ملاحظه ای را از وی نشان داده است. وی نخستین کسی است که با معلولیت دو دست و دو پا کانال انگلیس را شنا کرده و همینطور در رالی داکار رانندگی کرده است.
“کرویزون” در مارس ۱۹۹۴ بر اثر شوک الکتریکی گرفتار حادثه شد و پزشکان مجبور شدند دست ها و پاهای او را قطع کنند.
وی در ابتدا ناامید و افسرده شده بود، اما بعد از تماشای یک مصاحبه تلویزیونی با یک شناگر، از او الهام گرفت و خواست که راه او را دنبال کند. سرانجام “کرویزون” با کمک بعضی از پروتزهای مصنوعی و برخی آموزش های بسیار طاقت فرسا به هدف خود رسید.
وی همینطور یک کتاب نوشته و نوعی پرش با چتر را ابداع کرده است. به نظر می آید هیچ چیز نمی تواند مانع از این ماجراجوی بی پروا شود. آیا فضا مرز بعدی خواهد بود که وی در می نوردد؟