روایت دانشجوی ۲۱ ساله از تجربه دریافت واکسن کرونای شرکت مدرنا

نیوزتل روایت دانشجوی ۲۱ ساله از تجربه دریافت واکسن کرونای شرکت مُدرنا
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ام اس ان(پایگاه اینترنتی متعلق به شرکت مایکروسافت)، جک مورنینگ استار ۲۱ ساله می گوید دو ماه است که برای انجام این آزمایش داوطلب شده است و می خواهد در آخرین مرحله از مطالعه هم شرکت نماید تا مشخص شود که آیا واکسن ویروس کرونا شرکت “مُدرنا” ایمن و موثر است یا خیر.
مورنینگ استار اظهار داشت: چند نفر از دوستانم هنگامی که در اینباره با آنها صحبت کردم، بگونه ای به من نگاه کردند که انگار از یک سیاره دیگر آمده ام.
مورنینگ استار که اهل کاریبو، ماین است الان دانشجوی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است. وی خاطرنشان کرد در اوخر ماه سپتامبر وی یک دوز از واکسن کووید-۱۹ شرکت مذکور را دریافت کرده است و یک ماه بعد هم دوز دیگری به وی تزریق شده است.
وی اظهار داشت: در تزریق دوم، کمی تب بالا داشتم و در محل تزریق هم مقداری درد داشتم اما من توانستم آن درد را با مصرف دو ایبوپروفن قطع کنم و در کل این درد خیلی شدید نبود.
به دلیل این واکنش به تزریق دوم، مورنینگ استار می گوید که متقاعد شده است که او بخشی از گروه آزمایشی بوده است که واکسن اصلی کووید-۱۹ مدرنا را دریافت کرده است و به او دارونما زده نشده است.
او می گوید وقتی فرصت داوطلب شدن در این آزمایش برایش به وجود آمد، چند فرد در دانشگاهی که او تحصیل می کردند به کرونا مبتلا شده بودند ازاین رو او معتقد بود که احتمالاً دیر یا زود او هم در معرض ویروس کرونا قرار می گیرد.
مورنینگ استار اظهار داشت: من واقعاً هیچ نقطه ضعفی درباره این واکسن ندیدم آنها همینطور هزینه مواد غذایی یک هفته من را هم پرداخت کردند.
مورنینگ استار اضافه کرد: برای هر بار تزریق ۵۰ دلار و برای هر بار که وی با آنها بعد از آزمایش صحبت می کند یا پرسشنامه ای را پر می کند، چند دلار اضافی دریافت می کند. باآنکه او از پرداخت پول قدردانی می کند، اما مورنینگ استار می گوید که انگیزه اصلی او جهت شرکت در آزمایش دانستن این مساله است که او امکان دارد در توقف بیماری همه گیر کووید-۱۹ نقشی داشته باشد.
وی اظهار داشت: منظورم این است که نگاه کردن به گذشته جالب خواهد بود وقتی که پیر شوم می توانم بگویم من آن زمان در این آزمایشات شرکت کردم.
مورنینگ استار می گوید: اگر واکسن کووید-۱۹ شرکت مُدرنا تأیید شود، سازمان دهندگان آزمایش باردیگر با او تماس خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: اگر معلوم شود او دارونما دریافت کرده است، وی در نخستین صف دریافت کنندگان واکسن قرار خواهد گرفت.

منبع: