توسعه فناوری های آب با ۳۲۰ شرکت دانش بنیان سرعت گرفت

ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمود هم اکنون ۳۲۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه ها فعالیت می نمایند.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی و فناوری، بخش های دولتی و خصوصی و ۳۲۰ شرکت دانش بنیان همواره در حال کوشش برای رفع چالش های حوزه آب و افزایش بهره وری مصرف هستند و مقرر است با ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه، اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و کمبود منابع آب را از تهدید به یک فرصت بدل سازند.
بخش بزرگی از کره زمین را آب پوشانده است و قسمت اعظم این آب ها، شور هستند. آب هایی بلااستفاده که نه برای آشامیدن به کار می آیند و نه برای کشاورزی. اما روش هایی هست که می تواند این آب ها را به چرخه مصرف وارد کند. روش هایی برای شیرین سازی آب های شور و غیرمتعارف. کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه این فناوری ها با مشارکت شرکتهای دانش بنیان طرح های مختلفی در دست اجرا دارد.
بیش از ۳۲۰ شرکت در حوزه فناوری های آب در حال فعالیت هستند اما با عنایت به شرایط بازار آب، شرکتهای دانش بنیان سهم کمی از این بازار را تابحال ایفا کرده اند که با حمایت های انجام شده، سهم این شرکت ها در توسعه فناوری و ارزش آفرینی برای انواع آب های شور و غیرمتعارف ارتقا یافته است. این شرکت ها حدود ۴۵۰ محصول در این عرصه تولید کرده اند.
کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه طرح های فناورانه و ایده های خلاقی که ظرفیت تبدیل شدن به محصول و خدمتی را در حوزه بهره وری و توسعه منابع آب داشته باشند حمایت ویژه خواهد نمود.

منبع: