راهکاری ساده برای حفاظت از خود در مقابل افراد مبتلا به کرونا

به گزارش نیوزتل خراسان رضوی درحالی که خیلی از شرکت ها در کوشش برای پیشرفت واکسن کروناویروس هستند، بعضی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک ایالات متحده دستاوردهای دیگری در مقابله با کروناویروس عرضه کردند.
به گزارش ورال، محققان قصد دارند دریابند که اگر فردی در نزدیکی شما آزمایش کروناویروس مثبت شد، شما چگونه از خود در مقابل کووید-۱۹ محافظت کنید.
دکتر پل ویشمایر، متخصص بیهوشی و متخصص مراقبت های ویژه بیمارستان دانشگاه دوک اظهار داشت: “ما تحقیقاتی انجام داده بودیم که نشان داده است باکتری های روده بر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت تأثیر دارند.”
ویشمایر اضافه کرد: نتایج این تحقیقات نشان داد این باکتری ها می توانند به بدن کمک کنند تا با عفونت ها روبرو شود. آنها می توانند به بدن شما کمک کنند تا از عفونت بهبود یابید، التهاب ریه و سایر اعضای بدن را هم کم می کنند.
وی تصریح کرد: تحقیقات بیشتر نشان داد وقتی پروبیوتیک ها یا باکتری های سالم به گروه بزرگی از افراد سالم داده می شود، می توانند تا ۵۰ درصد به کاهش خطر عفونت های تنفسی کمک کنند.
محققان اعلام کردند: افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، اغلب پروبیوتیک های بدون نسخه دریافت نمودند.
ویشمایر اظهار نمود: “نتایج مطالعات زیادی نشان می دهد، شما می توانید احتمال عفونت دستگاه تنفسی، عفونت های شدیدی را که منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ می شود را با پروبیوتیک کاهش دهید.”
محققان دوک هم اکنون در حال مطالعه لاکتوباسیلوس، باکتری در گروه باکتری های اسیدلاکتیک هستند.
آنتونی سونگ، متخصص سلول درمانی و بدخیمی های خون در بیمارستان دانشگاه دوک اظهار داشت که این آزمایش هنوز در مراحل اولیه است.
وی ادامه داد: “در حال حاضر تلاش می نماییم افراد بیشتری را جهت بررسی بیابیم و مشتاق هستیم از افرادی که با بیمار مبتلابه کووید-۱۹ زندگی می کنند در مقابل ویروس محفاظت نماییم.”
محققان در حال جستجوی افرادی هستند که سه روز گذشته با شخصی که مبتلا به کرونا شده است، زندگی می کنند. شرکت کنندگان به مدت ۲۸ روز پروبیوتیک مصرف می کنند تا مشخص شود که پروبیوتیک، میکروبیوم یا باکتری های روده و بینی را تغییر می دهد یا خیر. این مطالعه از راه دور انجام می شود و کلیه لوازم موردنیاز برای شرکت کنندگان ارسال می شود.
وی افزود: ” بعنوان بخشی از تحقیق در مورد تأثیر پروبیوتیک ها بر باکتری های روده نمونه مدفوع و سواب بینی هم جمع آوری می شود. این موارد هم در خانه انجام و ارسال خواهد شد.”
سونگ اضافه کرد: برای شرکت کنندگان هم به ازای اینکه وقت خویش را در این آزمایش سپری کردند، پاداشی در نظر گرفته شده است.
ویشمایر تصریح کرد: درحالی که بیشتر تحقیقات بر روی واکسن ویروس کرونا متمرکز شده است، این تحقیق از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چونکه با این روش الان می توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: “این مورد به صورت طبیعی در رابطه با بدن شماست تا ایمنی بدن و بهبودی شما از یک عفونت همه گیر ویرانگر را تضمین کند.”