نصب نمایشگرهای شفاف بجای پنجره های مترو در چین

نیوزتل: شرکت متروی چین برای نخستین بار مبادرت به نصب نمایشگرهای شفاف اولد(OLED) شرکت ال جی بجای شیشه های مترو در چین کرده است که اطلاعات برنامه و زمان بندی قطارها، هواشناسی و سایر موارد را نشان می دهند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت ال جی نمایشگرهای شفاف OLED خودرا به متروهای پکن و شنژن آورده است. این نمایشگرهای شفاف ۵۵ اینچی اطلاعات را در مورد برنامه حرکت قطارهای مترو، مکانهای آنها و سایر موارد روی پنجره های قطار نشان می دهند. آنها همین طور اطلاعاتی را در مورد برنامه پرواز هواپیماها، هواشناسی و خبرهای روز ارائه می دهند.
مسافران این فناوری را ابتدا در خط شش متروی پکن و خط ۱۰ متروی شنژن مشاهده خواهند کرد.
شرکت ال جی در نظر دارد این نمایشگرها را به سایر خطوط مترو گسترش دهد که به همکاری شرکتهای راه آهن و تولید کننده شیشه قطار نیاز دارد.
نمایشگرهای شفاف از مدت ها پیش مفهومی بوده اند که در نمایشگاه های تجاری نمایش داده می شدند. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۲ پنجره های اولد هوشمند خودرا در نمایشگاه مشهور CES به نمایش گذاشت. در همان سال سامسونگ یک نمایشگر شفاف را در نمایشگاه IFA به نمایش گذاشت. اما این نمایشگرهای جدید که توسط ال جی رونمایی شده اند، اولین نسخه واقعی و کاربردی از این فنآوری هستند.
این یک فرصت خوب است که ما به زودی شاهد کاربردهای عملی تر فناوری نمایشگرهای شفاف در خارج از نمایشگاه های تجاری باشیم.
ال جی همین طور عرضه تلویزیون های شفاف اولد را در نظر دارد و اخیراً شرکت شیائومی نیز خبر از عرضه تلویزیون شفاف ۷۲۰۰ دلاری خود داده است.
دکتر “چانگ هو او” معاونت ارشد نمایشگرهای شرکت ال جی اظهار داشت: استفاده از نمایشگرهای شفاف متنوع تر خواهد شد.
وی می گوید بخش تحت رهبری او ارائه محصولات در طیف گسترده ای از صنایع مطابق با چشم انداز ال جی بعنوان ارائه دهنده چاره برتر در نمایشگرها را هدف خود قرار داده است.

منبع: