ارزیابی دقیق افراد مبتلا به کووید-۱۹ با کمک آزمایش دقیق پادتن

به گزارش نیوزتل پژوهشگران آمریکایی تلاش دارند با یک آزمایش دقیق پادتن، به ارزیابی دقیق تر افراد مبتلا به کووید- ۱۹ کمک کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه تگزاس، پژوهشگران “مرکز سرطان ام. دی. اندرسون دانشگاه تگزاس”(University of Texas MD Anderson Cancer) باور دارند که شاید دو نوع متفاوت از واکنش قابل تشخیص پادتن کووید-۱۹ بتوانند راهی برای بهبود سلامت عمومی در مقابل این بیماری عرضه کنند.
پروتئین های معروف به “S-RBD” که به گیرنده پروتئین خوشه ای کروناویروس متصل می شوند، عفونت ویروسی را خنثی می کنند؛ در حالیکه امکان دارد پادتن پروتئین نوکلئوکپسید کروناویروس اغلب در معرض ویروس قرار بگیرند و محافظتی در مقابل عفونت باردیگر نداشته باشند.
پژوهشگران در این بررسی، یافته های مربوط به یک آنزیم در رابطه با آزمایش “الایزا”(ELISA) را ارزیابی کردند و پروتئین های کروناویروس را برای شناسایی پادتن های موجود در ۱۳۸ نمونه مربوط به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و ۴۶۴ فرد سالم به کار بردند.
نتایج آزمایش نشان داد که سه درصد نمونه های سالم، مثبت است و این نمونه ها پادتن پروتئین نوکلئوکپسید را در خود دارند. از میان نمونه هایی که پادتن S-RBD را در خود داشتند، تنها ۷۴ درصد دارای قابلیت خنثی کردن بودند.
“راگهو کالوری”(Raghu Kalluri)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: یافته های این پژوهش نشان می دهند پروتئین نوکلئوکپسید که به پادتن ها متصل می شود، همیشه با حضور پادتن های خنثی کننده S-RBD در ارتباط نیست. وجود این پادتن، بهترین شاخص محافظت در مقابل عفونت باردیگر است. هدف ما این است که نسبت به استفاده زیاد از آزمایش سرولوژی مبتنی بر پروتئین نوکلئوکپسید برای شناسایی ایمنی احتمالی در مقابل کووید- ۱۹ اخطار دهیم. ما باور داریم که برای شناسایی دقیق افرادی که پروتئین خنثی کننده دارند، باید آزمایش دقیق و قابل اطمینان S-RBD صورت گیرد.
بعضی از آزمایش های تجاری سرولوژی هم اکنون، تنها وجود پادتن های پروتئین نوکلئوکپسید را تایید می کنند. باآنکه این آزمایش ها قرار گرفتن در معرض ویروس را نشان می دهند اما به نظر نمی رسد که ایمنی را در مقابل عفونت باردیگر نشان دهند.
وی ادامه داد: یافته های این پژوهش، احتیاج به آزمایش مجدد نتیجه آزمایش پادتن را برای همه بیماران نشان می دهند.
“کاتلین مک اندروز”(Kathleen McAndrews)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: ما امیدواریم که یافته های این پژوهش علاوه بر ارزیابی سرولوژی افراد، به ارزیابی سریع کارآیی واکسن ها کمک کنند.
این پژوهش، در مجله “JCI Insight” به چاپ رسید.

منبع: