در صورت مثبت بودن نتایج بالینی؛ روسیه تولید واکسن کرونا را از شهریورماه آغاز می کند

نیوزتل: روسیه می خواهد تولید واکسن کرونا را از شهریورماه آغاز کند. البته این امر به شرطی محقق می شود که نتایج بررسی های بالینی این واکسن در تیر ماه مثبت باشد.

به گزارش نیوزتل به نقل از خبرگزاری تاس و بگفته تاتیانا گلیکووا معاون نخست وزیر روسیه، آزمایش بالینی ویروس کرونا چند روزی است بر روی داوطلبان علاقمند شروع شده و طی روزهای آینده نیز ادامه می یابد.
در ماه می، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya روسیه از تولید واکسن کرونا آگاهی داد و ادعا نمود تزریق این واکسن هیچ گونه عوارض جانبی به دنبال ندارد. این مرکز از آزمایش موفق واکسن مورد اشاره بر روی حیوانات و سپس بر روی خود کارکنان این مرکز آگاهی داد.
تا به حال نتایج هیچ مطالعه مستقلی بر روی این واکسن منتشر نشده و دیگر کشورها یا مراکز تحقیقاتی خارج روسیه این موفقیت را تأیید نکرده اند.
ارتش روسیه نیز واکسن کرونا را بر روی ۵۰ نیروی داوطلب خود در شهر مسکو آزمایش کرده و این پروسه مقرر است تا ماه جولای تکمیل شود. هم اکنون هفت مرکز تحقیقاتی در روسیه در کوشش برای تولید واکسن کرونا هستند که بعضی از آنها با یکدیگر همکاری دارند و نتایج تحقیقات سه تای آنها رضایت بخش بوده است.

منبع: